عبدالمحمدی: پسر رئیس فدراسیون تیراندازی خیلی زود پیشرفت کرد

7:00 - 27 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۸۵۴۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
فرشید عبدالمحمدی سرمربی تیم ملی اهداف پروازی گفت: خوشبختانه فدراسیون تیراندازی توجهی به حاشیه‌هایی که اطراف تیم ملی وجود دارد، ندارد.

فرشید عبدالمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص نتایج تیم ملی اهداف پروازی در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: با توجه به اینکه تنها ۵ تیرانداز را به مسابقات قهرمانی آسیا دوحه اعزام کرده بودیم، اما خوشبختانه ماحصل حضور آنها شکستن ۳ رکورد ملی بود. عملکرد تیراندازان ما نسبت به مسابقات گذشته برون مرزی نشان از پیشرفت این رشته دارد. از سال ۸۰ تاکنون حدود ۱۵ مسابقه در سطح آسیا برگزار شده که از نظر من امتیازات این دوره از لحاظ آماری بهتر از رقابت‌های قبلی بوده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم یک قیاس کلی با نتایج دوره‌های گذشته داشته باشیم، متوجه می‌شویم از لحاظ کمی و کیفی نتایجی که تیراندازان در دوحه به دست آوردند نشان از پیشرفت تیراندازی در رشته اهداف پروازی دارد.

سرمربی تیم ملی اهداف پروازی تصریح کرد: در دوره‌های گذشته تراپ مردان یا اصلا اعزام نشدند یا اگر هم به مسابقه‌ای رفته‌اند به صورت انفرادی بوده است. خوشبختانه در دوره مدیریتی دادگر نگاه مثبتی به رشته اهداف پروازی صورت گرفته و هر رقابتی وجود داشته فدراسیون بدون مشکلی ما را اعزام کرده است، به هر حال مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش به خوبی در جریان این موضوع قرار دارند این رشته ۱۵ مدال المپیک دارد. اگر از همین امروز (یکشنبه) هدفمند برنامه‌هایمان را پیش ببریم، به جرأت می‌توانم بگویم در المپیک آینده نمایندگانی در رشته اهداف پروازی داشته باشیم.

عبدالمحمدی افزود: باید پذیرفت برترین تیراندازان در رشته تفنگ و تپانچه از کشورهای هند و چین هستند اما در رشته اهداف پروازی هم کشورهای شرق و هم غرب آسیا با توجه به سرمایه‌گذاری عظیمی که انجام داده‌اند، به قدرت خوبی در این رشته دست یافته‌اند. در همین مسابقات دوحه، کشورهای عربی توانستند سهمیه المپیک کسب کنند و ما هم می‌توانیم با مقداری سخت‌کوشی به این امر مهم دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه علی دوستی تنها با اختلاف یک امتیاز از رسیدن به فینال بازماند. شاید خیلی‌ها بخواهند بگویند اعزام پسر رئیس فدراسیون بیهوده و تنها یک خرج الکی روی دست فدراسیون گذاشته است، اما به عنوان مسئول فنی تیم در همین مدتی که او در تیم ملی حضور دارد به خوبی توانسته پله‌های ترقی را پشت سر بگذارد.
 
سرمربی تیم ملی اهداف پروازی ادامه داد: دادگر در دوحه در روز نخست خیلی خوب عمل کرد، اما در روز دوم شرایط نامساعد جوی روی او تاثیر منفی گذاشت، هر چند که توانست با نمره قابل قبول ۱۰۶ مسابقه‌اش را به پایان برساند. در دوره‌های گذشته تیراندازانی با سابقه طولانی از امیرمحمد بودند و عملکردی به مراتب ضعیف‌تر از او داشتند. امیر محمد دادگر حدود یک سال و چند ماه بیشتر نمی‌شود وارد این رشته شده اما با این وجود خیلی زود به پیشرفت رسیده است.
 
عبدالمحمدی  در پایان گفت: مسابقات آینده قهرمانی کشور نشان خواهد داد که امیر علی دادگر جزو برترین تیراندازان ما خواهد بود. حاشیه‌سازان بهتر است خودشان را خسته نکنند چرا که فدراسیون هیچ توجهی به حاشیه‌هایی که اطراف تیم ملی وجود دارد، ندارد، چون اگر می‌خواست به این مسائل توجه کند مطمئمنا نمی‌توانست ۶ سهمیه المپیک بگیرد. اگر فدراسیون با بد شانسی رو‌به‌رو نمی‌شد شاید تعداد سهمیه‌های این رشته به عدد ۱۰ هم می‌رسید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *