اعمال قانون لغو تحریم‌ها نباید با شروط جدید آمریکایی‌ها درمذاکرات تحت الشعاع قرار گیرد/ غربی‌ها مذاکرات را تمدید خواهند کرد

11:59 - 06 تير 1394
کد خبر: ۵۶۷۹۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: یک نماینده مجلس گفت: در پی تصویب الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ایران برداشتن تحریم‌ها یک قانون است و نباید اعمال این قانون با تعیین شروط جدید از سوی غربی‌ها تحت‌الشعاع قرار گیرد.
حبیب برومند داشقاپو در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان در مورد بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آمریکا به دنبال ریشه‌کن کردن صنعت هسته‌ای ایران است، اظهارکرد: فرمایش مقام معظم رهبری فصل الخطاب است و بهترین موضع‌گیری را در مقابل موضوعات سیاسی دارند و اهداف آمریکا در مذاکرات را مدبرانه تشخیص دادند.


وی افزود: از اظهارات و عدم پایبندی به عهد آمریکایی‌ها مشخص است که آمریکایی‌ها برای توقف کل فعالیت‌های هسته‌ای ایران تلاش می‌کنند و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که زحمات دانشمندان هسته‌ای ایران به واسطه زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها به هدر رود.


نماينده مردم پارس‌آباد و بيله‌سوار در مجلس شوراي اسلامي  تصریح کرد: ما باید بدون چون و چرا به فرامین مقام معظم رهبری پایبند باشیم واین به نفع منافع ملی است چراکه اگر یک  گام فراتر از خطوط قرمز تعیین شده از سوی ایشان برویم به طور قطع مملکت نابود خواهد شد و تنها با حرکت بر روی خطوط تعیین شده از سوی رهبری است که می‌توانیم به سرمنزل مقصود برسیم.


عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس در مورد بی‌اعتمادی ایران نسبت به عملکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: آژانس ثابت کرده که هیچ وقت در جهت حفظ منافع ما صادقانه عمل نکرده است و با اینکه تحت امر آمریکا از مراکز هسته‌ای ما بازدید کرده و در ایران تایید کردند که ما تخطی نکرده‌ایم اما در عمل گزارش خلاف آن را به آمریکا ارائه داده است بنابراین دراین شرایط آزموده را آزمودن خطاست و ایران حق دارد که به آژانس اعتماد نکند.


عضو فراکسیون روحانیون مجلس یادآورشد: با توجه به عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش نمی‌توان احتمال این را داد که در مهلت مقرر شده بتوانیم به توافق نهایی دست یابیم و به طور قطع غربی‌ها برای سبک سنگین کردن شرایطی که می‌تواند آنها را به اهدافشان برساند، مذاکرات را تمدید خواهند کرد.


برومند داشقاپو در مورد تاثیر تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ایران در مجلس در روند مذاکرات، یادآورشد: ما همیشه تاکید داشتیم که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نباید از اصول و خطوط قرمز خارج شوند بنابراین این مهم را تبدیل به قانون کردیم دراین صورت غربی‌ها نیز این حق را ندارند که از قانون ما تخطی کنند ضمن اینکه در پی این طرح برداشتن تحریم‌ها یک قانون است و نباید اعمال این قانون با تعیین شروط جدید از سوی غربی‌ها تحت‌الشعاع قرار گیرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *