رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از زندان مرکزی این استان بازدید کرد

11:30 - 24 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۷۹۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر با هیئت همراه از زندان مرکزی بوشهر بازدید کرد و در جمع مددجویان ورزشکار سومین المپیاد ورزشی زندان مرکزی حضور یافت.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از زندان مرکزی این استان بازدید کردبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، علی جمادی، رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه معاونین، دادستان مرکز استان و جمعی از قضات و مسئولین حوزه‌های مختلف قضایی از زندان مرکزی بوشهر بازدید کرد و در جمع مددجویان ورزشکار سومین المپیاد ورزشی زندان مرکزی حضور یافت.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، با تقدیر و تشکر از فعالیت‌های بسیار مطلوب اصلاحی و تربیتی در زندان و قدردانی از دست اندرکاران برگزاری مراسم عنوان کرد: انگیزه و هدف از محبوس شدن افراد در زندان، اصلاح و بازاجتماعی شدن آنان است.

وی افزود: از اهداف تعلیم و تربیت، پرورش فرد بعنوان یک انسان هدف دار، مستقل و خودگردان است. تربیت بدنی با تاکیدی که پرورش جسمی، ذهنی، هیجان و برازندگی اجتماعی دارد، در صورت آموزش صحیح و اصولی نقش قابل توجه و شایانی را در فرایند اصلاح و تربیت ایفا خواهد کرد.

جمادی خاطر نشان کرد: سیاست کاری و اولویت دستگاه قضا در استان کاهش جمعیت کیفری است که در این راستا به رؤسای دادگستری‌های استان، دادستان‌ها و شورای قضایی استان تاکیدات لازم صورت گرفته است.

جماد با توجه به اهمیت بازدید مسئولین قضایی از زندان‌ها و تعامل با زندان‌های استان می‌تواند راهگشای مشکلات پرونده‌ای مددجویان باشد تأکید کرد: این بازدید‌ها می‌تواند کاهش جمعیت کیفری را تسریع بخشد.

وی خاطرنشان کرد: جهت آزادی مددجویان وکاهش جمعیت کیفری با استفاده از اقدامات پیشگیرانه در بعد اصلاحی وتربیتی و همچنین پیگیری‌های قانونی لازم تلاش لازم صورت می‌پذیرد

جمادی اظهار داشت: ترویج برنامه‌های آموزشی و فرهنگی و آموزه‌های دینی از جمله مولفه‌های زندان‌ها است، همانطور که شاهد بودیم با اجرای برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها بسیاری از مجرمان و بزهکاران پس از طی دوران محکومیت خود به عنوان حافظ و قاری قرآن ترخیص می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان به همراه معاونین، دادستان مرکز استان و قضات و مسئولین مختلف حوزه‌های قضایی استان علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف زندان از نزدیک و چهره به چهره در جمع مددجویان اندرزگاه‌ها حضور یافت و به درخواست‌ها و مسایل و مشکلات آنان رسیدگی و دستورات لازم جهت بررسی آن‌ها صادر و سپس از کارگاه‌های اشتغال و فنی و حرفه‌ای، کلاس‌های آموزشی و جمع حافظین کلام وحی، بازدید و دیدار کرد.

در ابتدا طباطبایی مهر، مدیرکل زندان‌های استان بوشهر، گزارشی از فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در مجموعه زندان و شرحی از سومین المپیاد در حال برگزاری را ارائه و بیان کرد: رسالت و هدف سازمان زندان‌ها در کنار نگهداری از مددجویان، اصلاح و تربیت آنان بوده تا پس از پایان محکومیت، بازگشت سعادتمندانه‌ای به جامعه داشته باشند.

وی افزود: ورزش از صدر اسلام مورد تاکید بوده و بعنوان یک امر اساسی در زندگی بشری ایفای نقش می‌کند. در جامعه زندان کم تحرکی تهدیدی برای سلامت مددجویان به شمار می‌آید و بر همین اساس برنامه‌های متنوع ورزشی با همکاری هیئت‌های مختلف ورزشی استان در زندان برگزار می‌گردد.

مدیرکل زندان‌های بوشهر اضافه کرد: در زندان تلاش شده است ورزش بعنوان یک عادت و فرهنگ در برنامه روزانه مددجویان قرار گیرد، چرا که ورزش نقش غیر قابل انکاری در کنترل کاهش آسیب رفتار‌های پرخطر دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *