امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت آموزش‌وپرورش و فدراسیون کشتی

14:43 - 20 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۶۹۳۴
تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت آموزش‌وپرورش و فدراسیون کشتی امضا شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان فدراسیون کشتی و معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز (دوشنبه) در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این مراسم مهرزاد حمیدی معاون وزیر آموزش و پرورش، حسین بابویی رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و ... حضور داشتند. البته این مراسم به دلیل برخی مشکلاتی که برای دبیر به وجود آمد با حدود ۴۰ دقیقه تاخیر آغاز شد.

در ابتدای این نشست حمیدی گفت: این تفاهم نامه یک کار اجرایی است که باید در آینده نمود بیشتری پیدا کند و به نظرم رسانه‌ها می‌توانند در آینده پیگیر نتایج آن باشند. تا پیش از هزاره سوم ورزش مدرسه‌ای در پایین‌ترین سطح بود، اما در ۲ دهه گذشته و تغییر سبک زندگی برش عمیقی در ورزش شکل گرفت و مدل توسعه ورزش تغییر پیدا کرد.

وی افزود: فکر می‌کنم والدین در این برش نقش مهمی را ایفا خواهند کرد. از آنجایی که کشتی مدال بیشتری نسبت به سایر ورزش‌ها دارد، زیرا ورزش مورد علاقه خانواده ایرانی‌ها محسوب می‌شود.

حمیدی با اشاره به اینکه صبر برای توسعه ورزش لازم است، گفت: بررسی نتایج یک فدراسیون در چهار سال غلط است چرا که برای به ثمر نشستن برنامه صبر استراتژیک لازم است. برای این کار تقسیم کار بین نهاد‌ها باید به یک ائتلاف ملی شکل گیرد. سیستم غیر یکپارچه هم افزا نیستند و نتیجه پایداری در بر نخواهد داشت.

معاون وزیر آموزش و پروش ادامه داد: یکی از قوانین مدل بلند مدت ده سال ۱۰ هزار ساعت است که باید در آن تمرین انجام شود و ارزشیابی کوتاه مدت در این برنامه جایی نخواهد داشت. باید در سند ملی توسعه ورزش مدل بومی شکل گیرد و هر دستگاه تکلیفش مشخص باشد تا ورزشکاران در سیستم غیر همسو قرار نگیرند.


وی در ادامه صحبت هایش تصریح کرد: در آموزش و پرورش برای ورزش کشتی یک ائتلاف وجود دارد و هر نهادی هم می‌تواند برای توسعه ورزش ملی با این وزارتخانه همکاری کند، زیرا ما برای همکاری کم فروشی نمی‌کنیم.

دبیر هم در این جلسه گفت: خود من نیز محصول توافق فدراسیون کشتی و آموزش و پرورش بودم پیش از حضور در انتخابات هم طی آسیب‌شناسی که کردیم این قسمت را دارای پتانسیل‌های زیادی دیدیم.

وی ادامه داد: آن‌زمان در جمعیت ۶۰ میلیونی یک میلیون کشتی‌گیر فعال داشتیم، اما امروز در بیش از ۸۰ میلیون نفر کم‌تر از ۱۰۰ هزار نفر کشتی‌گیر فعال داریم و باعث شده این رشته دچار تضعیف شود. همانطور که فوتبال برای انگلستان است ک تکواندو هم برای کره جنوبی، کشتی هم برند ورزش ما است.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: به حضور آموزش و پرورش در کشتی اعتقاد داریم، چون خانواده‌ها به مدارس و آموزش و پرورش اعتماد دارند و چندان تفاوتی ندارد چه کسی یا ارگانی این کار را انجام می‌دهد بلکه مهم این است کار برای موفقیت ایران باشد.

دبیر افزود: ۳ سال دیگر نتیجه این تفاهم‌نامه را در رده‌های نوجوانان و جوانان خواهیم دید. امیدواریم این موضوع به استان‌ها نیز تسری پیدا کند. اگر این اتفاق رخ دهد مطمئن باشید در المپیک‌های آینده آثار این تفاهم‌نامه را خواهیم دید. البته امیدواریم در سایر فدراسیون‌ها نیز این اتفاق به وقوع بپویندد. فشار وارد کردن به نونهالان و نوجوانان و وزن کم کردن اشتباه محض است. اخیراً ۶ مربی را به دلیل اجبار به وزن کم کردن کشتی‌گیران نونهال و نوجوان محروم کردیم. به طور مثال موحد ۱۹ سالگی وارد کشتی شد و در ۲۶ سالگی اولین مدالش را کسب کرد.

تصمیم داریم اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان برگزار کنیم و تنها همین یک مسابقه خواهد بود، چون دیگر نمی‌خواهیم به بچه‌های مردم فشار وارد کنیم و امیدوارم در این راه با مشکلی مواجه نشویم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *