پشت پرده لو رفتن عملیات کربلای ۴

13:48 - 05 تير 1394
کد خبر: ۵۶۶۷۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مستند "هفت نابخشوده" به كارگردانی مرتضی باقری درباره چرایی و چگونگی لو رفتن برخی از عملیات‌ها در هشت سال دفاع مقدس شنبه ۶ تیر ساعت ۲۱ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ، پس از تشییع پیکر شهدای مظلوم غواص این سوال در ذهن برخی افراد ایجاد شد که چرا عملیات کربلای ۴ که شهدای غواص در آن حضور داشتند، لو رفت. حال فیلم مستند"هفت نابخشوده" به كارگردانی مرتضی باقری به این سوال و سوالاتی درباره چرایی و چگونگی لو رفتن برخی عملیات رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس پاسخ داده است.
 
در این فیلم مستند که فردا شب شنبه ۶ تیرماه ساعت ۲۱ از شبکه دوم سیما پخش می شود به بخشی از اين پرسش ها به صورت غيرمستقيم  پاسخ داده می شود و چگونگي اين امر براي بيننده مشخص خواهد شد. در این مستند مطرح می شود كه چگونه اكثر عمليات رزمندگان ايراني حتي عمليات هاي موفق از قبل لو رفته و به دشمن بعثي گزارش داده می شد.
 
باقری کارگردان در این فیلم مستند اسناد، تصاوير و فيلم هايي را كه از سازمان هاي امنيتي عراق پس از سقوط صدام به دست آمده نشان می دهد و بیننده به این حقیقت دست خواهد يافت كه در طي هشت سال نبرد با دشمن بعثي، چه كساني به اين آب و خاک خيانت و چگونه رزمندگان و فرماندهان با تمامي اين دشواري ها و اطلاعات كامل دشمن باز هم توانستند عمليات هاي موفق همچون والفجر هشت و كربلاي پنج را به سرانجام برسانند.
 
مستند "هفت نابخشوده" به خيانت هايي كه با نام ايراني انجام شده خواهد پرداخت و ارائه مستندات همكاري دولت‌های غربي و عربي با حكومت صدام در زمان جنگ به زمان ديگري موكول شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *