رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

احتمال محاکمه نتانیاهو قوت گرفت

15:23 - 14 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۵۲۳۶
رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‎گویند که احتمالا بنیامین نتانیاهو به اتهام کلاهبرداری و خیانت در امانت محاکمه می‌شود.

نتانیاهو به اتهام کلاهبرداری و خیانت در امانت محاکمه می‌شودبه گزارش گروه بین الملل ؛ پایگاه «اسرائیل هیوم» گزارش داد که دادگاه رژیم صهیونیستی احتمالا بنیامین نتانیاهو را به اتهام کلاهبرداری و خیانت در امانت محاکمه می‌کند.

در همین حال وبسایت رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در گزارشی این احتمال را مطرح کرد که «آویخای مندلبلیت»، دادستان کل این رژیم، پیش از پایان ماه جاری موضوع حضور نتانیاهو را در دادگاه به دلیل پرونده‎های موسوم به سه گانه نهایی کند.

از سوی دیگر کانال ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که مندلبلیت، رایزنی‌های ماراتن گونه خود را با مقام‎های ارشد دادستانی اسرائیل درباره پرونده‌های نتانیاهو ادامه می‌دهد و قصد دارد از وزیر دادگستری این رژیم بخواهد تا تحقیقاتی را در این زمینه انجام بدهد.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز می‌گوید مقام‎هایی در وزارت دادگستری اسرائیل مشورت‌های خود را درباره پرونده موسوم به ۱۰۰۰ به پایان رسانده‌اند و احتمال می‌رود که نتانیاهو به اتهام کلاهبرداری و خیانت در امانت محاکمه شود.

درباره پرونده ۲۰۰۰ که ارتباط نتانیاهو با نشریه یدیعوت آحرونوت را نشان می‌دهد موضع دادستانی همچنان بر اساس محکومیت نتانیاهو است.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که مقام‎های وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی احتمالا با این اتهامات مخالفت کنند و این در حالی است که موضع مشاور حقوقی کابینه همچنان در این باره مبهم است.

این تحولات در پرونده فساد مالی نتانیاهو در حالی است که تشکیل کابینه ائتلافی نیز با شکست مواجه شده و روزنامه اسرائیل هیوم می‌گوید که هیچگونه پیشرفتی در مذاکرات برای تشکیل کابینه حاصل نشده است؛ همچنین احتمال اینکه انتخابات سوم در اراضی اشغالی در طول کمتر از  یک سال برگزار شود، بسیار زیاد است.

پرونده فساد نتانیاهو با نام‌های پرونده ۱۰۰۰، پرونده ۲۰۰۰ و پرونده ۴۰۰۰ به ترتیب به جرایمی مانند فریبکاری و خیانت در امانت (دریافت هدایای غیرقانونی از میلیاردر‌های خارجی برای خود و همسرش)، خیانت در امانت (تبانی نتانیاهو با «منی موزس» مالک «یدیعوت آحارونوت» برای کمک به رونق این روزنامه در ازای پوشش خبری مثبت و فشار بر روزنامه رقیب «اسرائیل هیوم») و دریافت رشوه (تقلب در فروش کمپانی مخابراتی و قدیمی بِزِک) مربوط می‎شود.

پرونده ۴۰۰۰ نتانیاهو شامل ارتباط میان نتانیاهو و «شائول اِلوویچ»، مدیر شرکت «بِزِک»، و نیز وبسایت «واللا» است. 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *