افتتاح نیروگاه برق‌آبی ۱۵۰ مگاواتی سردشت

15:30 - 14 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۵۱۳۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: نیروگاه برق‌آبی ۱۵۰ مگاواتی سردشت یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی شمال غرب کشور است و به‌طور متوسط توان تولید ۴۲۱ گیگاوات ساعت برق در سال را دارد.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران  با اشاره به پویش افتتاح هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق کشور، گفت: نیروگاه برق‌آبی ۱۵۰ مگاواتی (سه واحد ۵۰ مگاواتی) سردشت یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی شمال غرب کشور است و به‌طور متوسط توان تولید ۴۲۱ گیگاوات ساعت برق در سال را دارد.

بهروز مرادی افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی و در راستای کمک به پایداری شبکه برق کشور، اولین واحد این نیروگاه در زمان پیک مصرف برق (تیرماه سال جاری) وارد مدار شد و دو واحد دیگر نیز به ترتیب در اوایل شهریور و مهرماه به شبکه سراسری برق پیوست.

وی اضافه کرد: اجرای عملیات جانبی در این منطقه از جمله؛ تصفیه‌خانه شهر‌های سردشت و ربط، احداث بیش از ۱۵ کیلومتر جاده جایگزین، احداث پل به‌طول ۳۶۸ متر روی دریاچه سد مابین شهر‌های سردشت، مهاباد و بانه، احداث خط لوله گاز به طول بیش از هفت کیلومتر، علاوه بر اشتغال‌زایی موجب توسعه زیرساخت‌ها در این منطقه شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تصریح کرد: تصفیه‌خانه آب شرب شهر‌های سردشت و ربط و روستا‌های اطراف به همراه ۱۵.۵ کیلومتر خط لوله انتقال آب، طی ۲۶ ماه با ظرفیت ۴۹۵ لیتر بر ثانیه برای افق جمعیتی سال ۱۴۲۵ طراحی شده و در حال بهره‌برداری است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *