قاچاقچیان مکزیکی دیوار ترامپ را سوراخ کردند

9:55 - 14 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۵۰۰۹
دیوار مرزی ایالات متحده با مکزیک که ترامپ برای جلوگیری از ورود مهاجران آن را ساخت و برای ساخت آن دولت را به تعطیلی کشاند به راحتی توسط قاچاقچیان مکزیکی سوراخ می‌شود.

ورود قاچاقچیان مکزیکی دیوار مرزی ایالات متحدهبه گزارش گروه فضای مجازی ، به نقل از روزنامه خراسان، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: باند‌های قاچاق در مکزیک از سوراخ‌ها و ابزار‌های برقی برای باز کردن شکاف‌های بزرگ در دیوار‌هایی که در مرز‌های ایالات متحده آمریکا و مکزیک شناخته شده استفاده می‌کنند.
بالا رفتن از دیوار‌ها
برخی مسئولان در مرزبانی آمریکا که از ضرر‌های وارد آمده به دیوار مرزی آمریکا و مکزیک اطلاع دارند، گفتند که «بخش‌هایی از فولاد و بتون دیوار مرزی را که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برایش تبلیغ کرد و آن را به عنوان راه حلی برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی از طریق مرز‌های ایالات متحده آمریکا با مکزیک توصیف کرد، به راحتی می‌توان سوراخ کرد و آن را با اره که به وفور یافت می‌شود و قیمت آن از ۱۰۰ دلار کمتر است، تکه تکه کرد.» این مسئولان تأکید کردند که قاچاقچیان علاوه بر سوراخ کردن دیوار بار‌ها به عنوان راه حل موقت از نردبان برای بالا رفتن از دیوار‌ها به ویژه در مناطق نزدیک به «سان دیاگو» استفاده کرده اند. عوامل بازدارنده مثل حس‌گر‌های الکترونیکی هنوز نصب نشده اند، ولی در صورت نصب آن‌ها مکان و زمانی که آسیب به دیوار‌ها زده می‌شود مشخص و تعمیر و اصلاح خرابی‌ها تسهیل می‌شود. با وجود این یکی از مسئولان سابق در مرزبانی آمریکا گفت که در نهایت قاچاقچیان وسیله‌ای برای چیره شدن بر حسگر‌ها نیز پیدا می‌کنند.
مسئله ساخت دیوار تبدیل به مشکلی پرهزینه برای آمریکا شد؛ دیواری که به تنش‌های سیاسی میان نمایندگان کنگره و ترامپ رئیس جمهور آمریکا منجر شد، زیرا در پی اختلاف بر سر ساخت این دیوار و عقب نشینی نکردن ترامپ در برابر نمایندگان در کنگره در بحث‌ها در این زمینه در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ و اصرار بر خواسته اش برای اختصاص پنج میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی، طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ ایالات متحده آمریکا اتفاق افتاد. پیش از این مسئولان سازمان گمرک و حمایت مرزی اصرار کردند که دیوار به تنهایی نمی‌تواند مرز‌ها را مورد حمایت قرار دهد. شبکه ان بی سی نیوز در ماه ژانویه ۲۰۱۹ گزارش داد که بر اساس آزمایش‌هایی که وزارت امنیت داخلی آمریکا روی دیوار تشکیل شده از ستون‌های فولادی که ترامپ آن را انتخاب کرد، انجام دادند مشخص شده است که از دیوار به راحتی می‌توان دو سمت را دید. همچنین به تصاویر سوراخ‌ها و شکاف‌ها در دیوار‌ها در گزارش داخلی که سازمان گمرک و حمایت مرز‌های آمریکا در فوریه سال ۲۰۱۸ صادر کرد، توجهی نشد. در این گزارش نقص‌های دیوار اعلام شده است، اما ترامپ درست بودن این تصاویر را رد کرد و گفت که تصاویر مربوط به دیواری است که دولت‌های سابق آن را ساختند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *