ثبت نام طرح ملی مسکن از ۱۸ آبان ماه آغاز می‌شود/ تهران جزء ۱۰ استان نیست

13:38 - 13 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۴۷۸۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
ثبت نام طرح ملی مسکن که قرار بود از چهارشنبه ۱۵ آبان ماه آغاز شود به علت تعطیلات رسمی به ۱۸ همین ماه موکول شد و در میان ۱۰ استانی که قرار است متقاضیان برای مسکن در آن ثبت نام کنند تهران جز آن نیست چرا که در مرحله ابتدایی استان‌های کوچک را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، طرح اقدام ملی مسکن با ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای قشر متوسط به پایین توسط بنیاد مسکن، شرکت بازآفرینی شهری ایران و شرکت عمران شهر‌های جدید تقریبا آغاز شد و تا به حال جزئیات بسیاری کمی از این طرح از سوی وزارت راه وشهرسازی اعلام شده است.

این در حالی است که قرار بود ثبت نام این طرح در ۱۰ استان و از ۱۵ آبا ماه آغاز شود، ولی زمان ثبت نام به علت تعطیلات رسمی به هفته آینده موکول شد و قرار است تا قبل از بهمن ماه سال جاری فرآیند ثبت‌نام در تمامی استان‌های کشور صورت گیرد.

نکته قابل توجه اینجاست که قرار بود ثبت نام طرح ملی مسکن در ۱۰ استان آغار شود، ولی در تازه‌ترین اخبار محمودزاده معاون وزیر راه وشهرسازی مطرح کرد: قرار است به زودی ثبت نام متقاضیان دریافت واحد مسکونی در شهر‌های جدید استان تهران را آغاز کنیم، اما در این ۱۰ استانی که قرار است از شنبه آینده ثبت نام متقاضیان طرح ملی مسکن آغاز شود، استان‌های کوچک‌تر هستند که استان تهران در آن‌ها قرار ندارد.

به علاوه متقاضیان واجد شرایطی که در بانک مسکن و صندوق پس انداز مسکن یکم ثبت نام کرده اند و مهلت دریافت تسهیلات آن‌ها فرارسیده، در اولویت این بانک برای طرح اقدام ملی هستند و هم اکنون حدود ۳۵۰ هزار نفر از دارندگان حساب صندوق پس انداز مسکن یکم واجد شرایط بهره مندی از طرح اقدام ملی مسکن هستند که به عنوان متقاضیان بالقوه این طرح به شمار می‌روند.

همچنین از شرایط ثبت نام در طرح ملی مسکن نداشتن مالکیت مسکن، تأهل، عدم استفاده از امکانات دولتی و سابقه است و این طرح برای دهک‌های متوسط به پایین جامعه ساخته می‌شود و در قالب آن واحد‌های باقیمانده مسکن مهر نیز تکمیل و به متقاضیان تحویل خواهد شد.

شایان ذکراست، اولویت واگذاری‌ها در طرح ملی مسکن، کسانی هستند که فاقد مسکن و فاقد استفاده از امکانات دولتی باشند و سایر شروطی که در قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ذکر شده، نیز باید رعایت شود.

گفتنی است ارتباط سامانه استعلام وزارت راه و شهرسازی با سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز برقرار شده و اطلاعات موجود در اداره ثبت اسناد هم اخذ می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *