رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرحله مقدماتی کشوری هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضاییه در کردستان برگزار شد

10:10 - 13 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۴۴۴۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مرحله مقدماتی کشوری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان و خانواده دستگاه قضائی استان کردستان با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنندج و جمعی از معاونین رئیس کل دادگستری استان کردستان در سنندج برگزار شد.

مرحله مقدماتی کشوری هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم قوه قضاییه در کردستان برگزار شدبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، عبدالله دهقان معاون فرهنگی دادگستری استان کردستان در حاشیه مراسم هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان و خانواده دستگاه قضائی استان کردستان اظهار داشت: مرحله مقدماتی کشوری مسابقات قرآن کریم به میزبانی شهر سنندج در سالن اجتماعات دادگستری کل استان کردستان برگزار و نفرات برتر پس از ارزیابی در معاونت فرهنگی قوه قضاییه به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

وی خاطرنشان ساخت: این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان، حفظ موضوعی و درک مفاهیم و در دو بخش کتبی و شفاهی و با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اشاعه، ترویج و انس با قرآن کریم برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دادگستری کردستان افزود: کلیه کارکنان قوه قضائیه، سازمان‌های تابعه، کارکنان شورا‌های حل اختلاف و همسران و فرزندان دستگاه قضایی استان که موفق به راهیابی به این مرحله شده بودند، در مرحله مقدماتی کشوری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضاییه شرکت کردند.

دهقان، شناسایی، تشویق و بهره مندی از توانمندی‌های نخبگان قرآنی دستگاه قضائی استان، افزایش انگیزه میان کارکنان و خانواده‌های آنان برای تداوم آموزش قرآن کریم و ارتقای سطح آگاهی‌های قرآنی کارکنان قوه قضائیه را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات دانست.

همچنین در این مراسم سیدباقر شعبانی از اساتید حوزه و دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: قرآن کریم کارخانه آدم سازی است و عمل کردن به دستورات قرآنی موجب فلاحت و رستگاری در دنیا و آخرت است.

وی افزود:انس با قرآن و پیروی از این کتاب آسمانی سبب نجات از آتش جهنم و رسیدن به سرمنزل مقصود خواهد شد.
همچنین در آیین اختتامیه این مراسم از تعداد ۴۴ نفر از کارکنان دستگاه قضایی استان کردستان در رشته‌های مختلف که در مرحله استانی حائز رتبه‌های برتر شده بودند با اهدای لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *