بروز گرد و غبار در برخی از استان‌های کشور/ وقوع طوفان در زابل طی سه روز آینده

16:03 - 02 تير 1394
کد خبر: ۵۶۲۷۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بروز پدیده گرد و غبار در برخی از استان های کشور خبر داد و گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته توسط این سازمان، طی سه روز آینده برای شرق، جنوب شرق، جنوب و جنوب غرب وزش باد پیش‌بینی شده است.
بروز گرد و غبار در برخی از استان‌های کشور/بروز طوفان در زابل طی سه روز آینده
فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره وضعیت هوا در سه روز آینده اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی سازمان هواشناسی کشور، ساکنان استان‌هایی مانند گلستان، سمنان و مازندران شاهد رگبار باران گاهی رعد و برق خواهد بود و طی چند شب آینده  بخش‌هایی از شمال و شرق هرمزگان بارش‌های پراکنده را خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان این مطلب که برای طی سه روز آینده شرق، جنوب شرق، جنوب و جنوب غرب وزش باد پیش‌بینی شده است، افزود: این امر سبب خواهد شد تا شرایط جوی برخی نقاط همراه با گرد و خاک باشد، البته برای سیستان بلوچستان منطقه زابل طوفان گرد و خاک پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در شمال غرب نیز برای یک تا دو روز آینده وزش باد به نسبت شدید را خواهیم داشت.

به گفته گودرزی، امشب در استان‌هایی مثل سمنان، قم، مرکزی، شمال اصفهان، تهران، البرز و قزوین وزش باد را داریم که می‌تواند در برخی نقاط همراه با گردو خاک باشد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که به سبب سرعت وزش باد در جنوب کشور آب‌های خلیج فارس فارس از امروز تا روز پنجشنبه مواج خواهد بود، تصریح کرد:  دریای عمان نیز در این ایام مواج است.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور در خاتمه به وضعیت هوا در پایتخت اشاره کرد و گفت: پایتخت برای ساعات بعدازظهر شاهد رشد ابر بوده، به طوری که می‌توان گفت در ارتفاعات نیز شاهد وزش باد خواهیم بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *