تقدیر هنرمندان کشور از شهردار تهران

11:04 - 04 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۲۰۷۶
فاضل جمشیدی به نمایندگی از تعدادی از هنرمندان برجسته موسیقی کشور طی نامه‌ای از شهردار تهران به جهت اقدام شایسته سازمان بهشت زهرا (س) در کمک و همراهی بازسازی آرامگاه زنده یاد علینقی وزیری هنرمند بزرگ و برجسته تاریخ موسیقی ایران تقدیر کرد.

تقدیر هنرمندان کشور از شهردار تهرانبه گزارش گروه جامعه ، فاضل جمشیدی در نامه خویش خطاب به پیروز حناچی در تقدیر از مدیریت سازمان بهشت زهرا (س) آورده است:


" قطعا در سایه تدابیر جنابعالی، اندیش‌های فرهنگ مدارانه تان و همچنین مدیران زیر مجموعه شهرداری زین پس شاهد اتفاقات متین و ارزشمندی خواهیم بود.


در همین راستا استدعا دارد مراتب سپاس و تشکر بخش عمده‌ای از موسیقی دانان کشور به دلیل توجه مدیران سازمان بهشت زهرا (س) در خصوص ارج گذاری به مقام و آرامگاه استاد علینقی وزیری بنیانگذار موسیقی نوین ایران را اعلام نمایند. "


گفتنی است در نیمه مهرماه ۱۳۹۸ به مناسبت هفته تهران جمعی از بزرگان و اساتید موسیقی کشور با همراهی سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) با حضور بر سر مزار علینقی وزیری در بهشت زهرا (س) یاد و خاطره این استاد برجسته موسیقی کشور را گرامی داشتند.


در این مراسم از سردیس و سنگ قبر جدید استاد علی نقی وزیری در مقبره ۱۰۵۳ بهشت زهرا (س) رونمایی گردید.


استاد علی نقی وزیری، موسیقی‌دان ایرانی و از پیشگامان آهنگسازی برای اجرای ارکستری موسیقی ایرانی بود.

وی به جهت تأثیرات عمده‌ای که بر موسیقی سنتی ایران گذاشت، از جمله ایجاد روشی برای نت‌نویسی و شیوه تدوین ردیف، شهرت دارد.

هنرمندان موسیقی کشور تقدیر کردند

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *