استقلال، موهبت دستگاه قضایی ایران است/ قوه قضاییه جایگاهی حساس در حکومت اسلامی دارد

12:39 - 02 تير 1394
کد خبر: ۵۶۲۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون امنیتی، سیاسی دادستان کل کشور گفت: استقلال موهبت بزرگ دستگاه قضای جمهوری اسلامی ایران است و امام خمینی (ره) بعنوان بنیانگذار نظام، همواره بر استقلال دستگاه قضایی تاکید ویژه‌ای داشتند؛ بطوری که از دیدگاه ایشان هیچ احدی حق دخالت در دستگاه قضا را ندارد و قوه قضاییه کاملا مستقل است.
مرتضی بختیاری معاون امنیتی، سیاسی دادستان کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی ، درباره رویکردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه مسایل قضایی اظهار داشت: خط اصلی حرکت قضایی را در جمهوری اسلامی، امام راحل(ره) ترسیم کردند. امام دستگاه قضا را مرجع و پناه ستمدیدگان می‌دانستند و همین نگاه، نشان از جایگاه حساس و با اهمیت قوه قضاییه در حکومت اسلامی دارد.
وی ادامه داد: استقلال دستگاه قضا از نقاط قوت آن در جمهوری اسلامی است و امام خمینی (ره) همواره بر استقلال دستگاه قضایی تاکید ویژه‌ای داشتند. به طوری که از دیدگاه ایشان هیچ احدی حق دخالت در دستگاه قضا را ندارد و قوه قضاییه مستقل است.

بختیاری با بیان اینکه قضاوت منصب حساس و خطیری است، گفت: بالاتر از قاضی خدا و قانون قرار دارد و وی برای استیفای حق باید به قانونی تمسک جوید کند که مبنای آن شرع و اسلام است و بر اساس آن حکم صادر کند.

معاون امنیتی، سیاسی دادستان کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: مطابق فرمایشات امام خمینی (ره) قاضی در حکومت اسلامی از اختیارات وسیعی برخوردار است، اما برای اینکه در مسیر اجرای عدالت حرکت کند باید به خوسازی و تهذیب نفس بپردازد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *