رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزارى انتخابات هیات مدیره مرکز وکلاى قوه قضاییه و مرکز کارشناسان رسمى در استان تهران / نتایج احتمالا تا آخر شب اعلام خواهد شد

13:27 - 03 آبان 1398
کد خبر: ۵۶۱۸۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
بهادری جهرمی با بیان اینکه باید تحولى در نظام وکالت و نظام کارشناسان رسمى هم راستا و هم جهت آن تحول در قوه قضاییه اتفاق بیفتد، گفت: در همین راستا یکى از موضوعاتى که در دستور کار مرکز بوده و هست و جز اولویت‌هاى اساسى آن محسوب مى‌شود، توسعه و تقویت استقلال مرکز هست.
برگزارى انتخابات هیات مدیره مرکز وکلاى قوه قضاییه و مرکز کارشناسان رسمى در استان تهران / نتایج احتمالا تا آخر شب اعلام خواهد شدبه گزارش خبرنگار گروه حقوقى و قضایى خبرگزارى میزان، اولین دوره انتخابات هیات مدیره وکلا و کارشناسان رسمى استان تهران صبح امروز با همکارى دادگسترى کل استان تهران و وزارت کشور در مجتمع قضایى غدیر برگزار شد.
على بهادرى جهرمى، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه در حاشیه این انتخابات در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقى و قضایى خبرگزارى میزان بیان کرد: در دوره تحول در قوه قضاییه اعتقاد داریم که پا به پاى تحولى که با مدیریت جدید قوه قضاییه در تمام ساختار‌ها در حال اتفاق است باید تحولى در نظام وکالت و نظام کارشناسان رسمى هم راستا و هم جهت آن تحول در قوه قضاییه اتفاق بیفتد چرا که این‌ها همه اجزاى یک خانواده به معناى کلان آن هستند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه با تاکید بر اینکه بدون تحول در تمام اجزا به صورت هماهنگ و منسجم اهداف محقق نخواهد شد، گفت: در همین راستا یکى از موضوعاتى که در دستور کار مرکز بوده و هست و جز اولویت هاى اساسى آن محسوب مى شود، توسعه و تقویت استقلال مرکز هست، بدین معنا که تمامى امور مرکز در حد توان توسط خود وکلا و کارشناسان عزیز در سطح کشور اداره شود.

وى ادامه داد: براى تحقق این مهم، پیش از اینکه ما توفیق پیدا کنیم و در مرکز مشغول به کار شویم اقدامات خیلى خوبى صورت گرفته بود و تقریبا در تمام استان‌ها با هیات مدیره هاى متشکل از خود وکلا و کارشناسان را داشتیم و داریم که امور وکلا و کارشناسان را بر عهده دارند و فقط دو استان سیستان و بلوچستان و تهران باقى مانده بود.

بهادرى جهرمى عنوان کرد: دو سه ماه پیش از این انتخابات هیات مدیره وکلا و کارشناسان در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد و هیات مدیره آنجا فعال شد و امور را در دست گرفت.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه افزود: امروز انتخابات هیات مدیره مرکز وکلاى قوه قضاییه در استان تهران و مرکز کارشناسان رسمى دادگسترى استان تهران را به صورت همزمان در اینجا برگزار مى کنیم که آخرین حلقه تامین استقلال درونى مرکز وکلا و کارشناسان هست و پس از این انتخابات انشالله هیات مدیره هاى منتخب امور وکلا و کارشناسان را در استان تهران در دست خواهند گرفت.

بهادرى جهرمى با بیان اینکه در تهران بالغ بر ٣٥٠٠ وکیل فعال و بالغ بر ١٥٠٠ کارشناس رسمى که شرایط راى دادن در انتخابات را دارند وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد، حدودا ٤٠٠ نفر مجموعا براى تصدى هیات مدیره کاندید شدند که حدود ٢٥٠ نفر در حوزه کارشناسى و حدود ١٥٠ نفر در حوزه وکالت هستند که ثبت نام کردند و احراز صلاحیت صورت گرفت.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه در ادامه بیان کرد: پس از احراز صلاحیت، لیست هاى نهایى مشخص شد و این حدود ٤٠٠ نفر براى تصدى دو هیات مدیره که هر کدام ٩ نفر عصو اصلى، دو نفر عضو على البدل و دو نفر بازرس دارد با هم رقابت مى کنند و تولى امور را انشالله بر عهده خواهند گرفت.

وى افزود: با توجه به الکترونیکى بودن انتخابات، نتایج همین امروز و تا آخر شب احتمالا مشخص و اعلام خواهد شد.

بهادرى جهرمى در پایان ضمن قدردانى از وکلا و کارشناسان اذعان کرد: وکلا و کارشناسان عزیز مشارکت بسیار پرشورى در این انتخابات داشتند که فراتر از تصور ما بوده است.

انتهاى پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *