طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای پشتوانه جدیدی برای تیم مذاکره‌کننده است

11:17 - 02 تير 1394
کد خبر: ۵۶۱۵۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرف‌های مذاکره‌کننده باید بدانند که مجلس به تیم مذاکره‌کننده کمک کرده و این موضوع بسیار جدی است.
به گزارش ، علاءالدین بروجردی در حاشیه نشست علنی امروز (سه‌شنبه 2 تیر) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا این که توافق‌نامه ژنو باید در مجلس به تصویب برسد، به صراحت در طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای قید نشده است، گفت: در دو اصل مهم 77 و 125 قانون اساسی صریحا به این مورد تاکید شده است، بنابراین چون نیاز به اختصار بود و در آن دو اصل به این موضوع تاکید شده دیگر نیازی به طرح مجدد آن در این طرح نبود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین با توجه به همان دو اصل قانون اساسی و اینکه ما خود نیز این موضوع را جدای از آن اصول تصویب کردیم، این اقدام مضاعفی بود در جهت الزام اجرایی شدن قانون اساسی که مورد تاکید است.

وی درخصوص علت مخالفت انصاری نماینده دولت در صحن علنی مجلس افزود: البته برخی نمایندگان نیز در این جلسه نظراتی داشتند و چون ما به دنبال یک سخن واحد هستیم، حق این بود که نماینده دولت نیز همکاری می‌کرد و ما باید درخصوص مسائل هسته‌ای یکپارچگی را به نمایش بگذاریم، از این‌رو نماینده دولت باید با این موضوع همراهی می‌کرد.

بروجردی درخصوص این طرح و تاثیر آن بر روند مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: بنده معتقدم که با این طرح پشتوانه جدیدی برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایجاد شد، به عبارت بهتر علاوه بر اینکه خطوط قرمز توسط شورای عالی امنیت ملی به آنها ابلاغ شده و آنها موظف به اجرای آن هستند، امروز مجلس نیز به کمک آنها آمد تا طرف‌های مقابل مذاکره بدانند که موضوع بسیار جدی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اصلاحاتی در این طرح ایجاد شد تا دست تیم مذاکره‌کننده نیز باز باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *