پویش دوشنبه‌های ورزشی در تهران برگزار شد

10:58 - 29 مهر 1398
کد خبر: ۵۶۰۵۲۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
تهرانی‌ها همزمان با شهروندان ۱۸ کلانشهر کشور، درسومین روز هفته تربیت بدنی، در پویش ملی دوشنبه‌های ورزشی حضور یافتند.

به گزارش گروه ورزشی و به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، بیست و هشتمین پویش دوشنبه‌های ورزشی که اکنون رنگ و بوی ملی به خود گرفته است، با حضور صد‌ها شهروند پایتخت‌نشین، امروز (دوشنبه ۲۹ مهر) در برج آزادی تهران برگزار شد.

در این برنامه ورزشی گروه‌هایی از ورزشکاران رزمی کار همچون ووشو، تکواندو و ... حضور یافتند و پس از اجرای هماهنگ تمرینات ورزشی، به اجرای برنامه‌های نمایشی پرداختند.

دوشنبه‌های ورزشی در راستای کاهش فقر حرکتی
مجیدرباطی سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران، ضمن ابراز خرسندی از حضور و مشارکت گسترده شهروندان، از برگزاری بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه ورزشی در هفته تربیت بدنی خبر داد و گفت: با توجه به فقر حرکتی که در جامعه در میان اقشار مختلف به خصوص بانوان وجود دارد، برگزاری برنامه‌های ورزش همگانی یک ضرورت است.

وی افزود: برگزاری دوشنبه‌های ورزشی، پاسخی شایسته به این نیاز است.

سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران، به رابطه ورزش همگانی و میزان رضایتمندی و ارتقای سطح کیفی زندگی اشاره کرد و ادامه داد: بدون شک، حضور رسانه‌ها به عنوان بازو‌های قدرتمند فرهنگی می‌تواند به تحقق این هدف یعنی گسترش ورزش همگانی کمک کند و ما انتظار داریم در این عرصه تمام قد به میدان بیایند.

پویش ملی دوشنبه‌های ورزشی در فراسوی مرز‌ها
حیدر سلیمانی معاون ورزش آقایان سازمان ورزش شهرداری هم به برنامه‌های متعدد این سازمان در هفته تربیت بدنی اشاره و تصریح کرد: برگزاری همایش دوهمگانی در دو گروه سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال با حضور ۲۰۰ دونده تهرانی، پیاده روی بیش از ۱۵۰۰ بانوی تهرانی در بوستان کوهسار، اجرای برنامه‌های متنوع ورزشی با توجه به آمایش سرزمینی در هر منطقه‌ی شهرداری و ... از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.

وی همچنین اظهار داشت: استقبال کلانشهر‌ها از پویش دوشنبه‌های ورزشی، این امکان را فراهم می‌آورد تا آن را در حد فراملی هم مطرح کنیم. احتمالا در اجلاس توکیو ژاپن، این امر صورت می‌پذیرد.

استقبال شهروندان کلانشهر‌ها از پویش ملی
ابراهیم عموئی، دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع کلانشهر‌های کشور هم با اعلام این خبر که استقبال شهروندان کلانشهر‌هایی همچون اصفهان و یزد از این پویش ملی، قابل ستودنی است، اظهار داشت: ملی‌شدن این پویش، اتفاق میمون و مبارکی در عرصه ورزش همگانی است.

وی ضمن ابراز تشکر از حناچی به عنوان رئیس مجمع کلانشهر‌های کشور، خاطرنشان کرد: برخی اقدامات ورزش در تهران همچون پویش دوشنبه‌های ورزشی، قابل تسری به سایر نقاط کشورمان است. ما انتظار داریم به منظور دستیابی به تبعات نیکوی ورزش همگانی، این برنامه از سطح استان‌ها نیز بگذرد و به شهرستان‌ها سرایت کند.
گفتنی است در این برنامه که با حضور مفاخریان شهردار منطقه ۹ و پیشکسوتان ورزشی برگزار شد، از تنی چند از خانواده معزز و معظم شهدا نیز تقدیر و تجلیل به عمل آمد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *