مزایای انتقال آب خزر از منظر رنگ‌شناسی

12:42 - 28 مهر 1398
کد خبر: ۵۶۰۲۲۶
بعضی از منتقدان طرح انتقال آب دریای خزر می‌گویند این کار باعث عصبانیت همسایه‌های دیگر خزر می‌شود که آن هم راه حل دیپلماتیک دارد و فعلا این‌جا محل بحث درباره چانه‌زدن و امتیازدادن و رنگ کردن و این‌ها نیست!

مزایای انتقال آب خزر از منظر رنگ‌شناسیبه گزارش گروه فضای مجازی ، به نقل از روزنامه خراسان، مدتی است بحث انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی مطرح شده و موافقان و مخالفان زیادی دارد که خب مخالفانش چندین برابر موافقانش است.

منظور از کویر مرکزی هم مشخصا استان سمنان است که زادگاه دو رئیس‌جمهور فعلی و سابق است و این شائبه را به‌وجود می‌آورد که شاید این بزرگواران مقاصد انتخاباتی داشته باشند.

 

البته این شایعه قویا رد می‌شود، چون کار از کار گذشته و دیگر نیازی به قول و قرار‌های این دو عزیز نیست. فارغ از جناح‌بندی و رنگ‌بازی و اخبار ضد و نقیض، تحلیل خود را ارائه می‌کنیم تا طبق معمول راهگشا شود.


این کار خوب است، چون وقتی آن بالا یک‌عالمه رنگ آبی است (منظور نقشه ایران است) و آب هست، چرا این وسط قهوه‌ای و خاکی رنگ بماند؟ کلا همه نقشه را برداریم آبی رنگ کنیم که هم مردم راحت زندگی کنند و هم نقشه یک‌دست شود.

حالا این وسط عده‌ای می‌گویند این طرح باعث مهاجرت‌های نامتوازن و ازبین رفتن صد‌ها هکتار زیست‌بوم و هزاران اصله درخت جنگل‌های هیرکانی چندمیلیون ساله می‌شود و رنگ سبز نقشه از بین می‌رود که خب از قدیم گفته‌اند یک شهر آباد بهتر از صد شهر و روستای خراب است (جدی از قدیم گفته‌اند؟ چرا تا حالا خودمان نشنیده بودیم؟!) چه از این بهتر درختانی که قرار است بر اثر سهل‌انگاری ما و تلاش قاچاقچیان و زمین‌خواران بسوزند و قطع شوند، زودتر خودمان برای لوله‌کشی قطع‌شان کنیم؟

بعضی از منتقدان هم می‌گویند این کار باعث عصبانیت همسایه‌های دیگر خزر می‌شود که آن هم راه حل دیپلماتیک دارد و فعلا این‌جا محل بحث درباره چانه‌زدن و امتیازدادن و رنگ کردن و این‌ها نیست!

گروهی هم معتقدند بلایی که سر دریاچه ارومیه آمد سر دریای خزر هم خواهد آمد که خب تا آن موقع مسئولان فعلی رنگ عوض کرده و در سمت‌های دیگری خواهند بود (برای یک مسئول بازنشستگی معنایی ندارد) و طبیعتا مسئولان همان زمان باید پاسخ گو باشند. دیدید این‌قدر بحث و جدل نداشت!



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *