گزارشی از شپش سر دانش‌آموزان زنجانی اعلام نشده است

11:03 - 28 مهر 1398
کد خبر: ۵۶۰۱۷۰
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تاکنون گزارشی از مدارس مبنی بر وجود شپش سر در استان اعلام نشده است.

گزارشی از شپش سر دانش‌آموزان زنجانی اعلام نشده استبه گزارش گروه فضای مجازی ،ذبیح‌الله تاراسی اظهار کرد: شپش سر بیشتر با شروع فصل سرما شیوع پیدا می‌کند و شرایطی دارد که با مبتلا شدن یک دانش‌آموز، احتمال درگیری دانش‌آموزان دیگر نیز با این مشکل زیاد است.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از بروز این مشکل اقداماتی انجام می‌شود که یکی از آن‌ها آموزش رعایت مباحث بهداشتی برای دانش‌آموزان، اولیا و مربیان بهداشت است و هر سال این اقدام انجام می‌شود و امسال نیز اقدامات لازم انجام شده تا کلاس‌های آموزشی را برگزار کنیم.

این مسئول افزود: نکته مهم‌تر در این‌باره رعایت بهداشت فردی برای دانش‌آموز است، شانه کردن مو یک عامل مهم برای جلوگیری و از بین بردن شپش سر است و همیشه در جلسات به این امر توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: در مقطع ابتدایی، مربیان بهداشت و در مناطق روستایی مراکز بهداشت علوم پزشکی از مدارس بازدید می‌کنند و همواره به چک کردن موی سر دانش‌آموزان می‌پردازند؛ ولی بهترین روش این است که خود خانواده‌ها درگیر این چک کردن باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: طی تفاهم با علوم پزشکی، افراد آلوده به شپش سر به مراکز بهداشت ارجاع داده می‌شوند و شامپو‌ها و لوسیون‌ها به‌صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان درگیر با این مشکل قرار می‌گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *