رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تجمع عظیم جاماندگان اربعین حسینی در سراسر کشور/عشق به اهل بیت (ع) مرز و فاصله نمی‌شناسد

10:30 - 27 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۹۹۳۴
مراسم راهپیمایی جاماندگان از اربعین با عنوان "جاماندگان اربعین حسینی" در تهران و سایر شهرستان‌های ایران اسلامی از صبح امروز در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، مراسم راهپیمایی جاماندگان از اربعین با عنوان "جاماندگان اربعین حسینی" در تهران و سایر شهرستان‌های ایران اسلامی از صبح امروز در حال برگزاری است.

امسال نیز به مانند سال‌های گذشته پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در سراسر کشور با شور فراوانی در حال برگزاری است. این مراسم که به عنوان نمادی از اتحاد مسلمین جهان از آن یاد می‌کنند همواره در روز اربعین حسینی در میان جاماندگان قافله پیاده روی اربعین برگزار می‌شود.

مراسم "جاماندگان اربعین حسینی" برای هفتمین سال پی در پی از ساعت شش صبح امروز آغاز شده و حاضران مسافتی حدود پانزده کیلومتری از میدان امام حسین (ع) را تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) طی می‌کنند.

تجمع عظیم جاماندگان اربعین حسینی در سراسر کشور/عشق اهل بیت (ع) فاصله نمی‌شناسد

از نکات جالب توجه در مراسم جاماندگان اربعینی می‌توان به برپایی موکب‌های پذیرایی و استراحت اشاره کرد. این موکب‌ها به رسم طریق الحسین در تهران نیز دایر شده است. فارغ از این موکب‌ها مردم در طول مسیر به صورت خودجوش با آب، خرما و غذا از جاماندگان اربعینی پذیرایی می‌کنند.

قرائت زیارت اربعین توسط حضار، مناجات‌خوانی، توزیع پرچمی با عنوان جاماندگان اربعین از برنامه‌های مرسوم در روز اربعین حسینی در میان جاماندگان اربعین است.

حرم رضوی اما شاهد حضور گسترده و پرشور عاشقان سیدالشهدا (ع) و اهل بیت ایشان است، حضور مردمی در مراسم جاماندگان حسینی در حرم مطهر امام رضا (ع) تا حدی است که اکثریت صحن های رضوی مملو از جمعیت بوده و هر لحظه بر جمعیت اضافه می شود.

https://www.mizanonline.com/fileshttps://www.mizan.news/news/1397/8/7/1844358_172.jpg

این مراسم پرشور نه تنها در تهران بلکه در سایر شهر‌های ایران اسلامی نیز از ساعات اولیه روز آغاز شده است. پیاده‌روی عظیم جاماندگان اربعین حسینی در استان بوشهر نیز از میدان‌های اصلی شهر به سوی گلزار شهدا برگزار می‌شود.

شهر زاهدان نیز شاهد حضور پرشور مردم در مراسم جاماندگان اربعین حسینی است. همزمان با اربعین حسینی (ع) مراسم دسته روی، سینه زنی و عزاداری در مساجد مختلف استان سیستان و بلوچستان در ماتم و سوگ سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

شوش دانیال و آرامگاه دانیال نبی (ع) از دیگر اماکن مذهبی است که امروز در مراسم جاماندگان اربعین حسینی مملو از زائران شده است، زائران با برگزاری مراسم سینه زنی، مرثیه خوانی و نوحه خوانی عشق و ارادت خود به امام سوم شیعیان را ابراز می کنند. 

یزد، اراک، اصفهان، شیراز، پل دختر، همدان و سایر شهر‌های ایران اسلامی نیز در روز اربعین حسینی شاهد برگزاری پرشور تجمع جاماندگان اربعین است. حضوری که از صبحگاه آغاز شده و در تمامی شهرهای مختلف کشور همچنان ادامه دارد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *