تجاوز ترکیه به سوریه تهدیدی علیه فعالیت کمیته قانون اساسی است

14:30 - 24 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۹۴۸۱
وزیر خارجه سوریه در دیدار با نماینده سازمان ملل نسبت به تاثیر تجاوز ترکیه به مناطق شمالی این کشور بر کار کمیته قانون اساسی ابراز نگرانی کرد.
تجاوز ترکیه به سوریه تهدیدی جدی علیه فعالیت کمیته قانون اساسی استبه گزارش گروه بین الملل ؛ «ولید المعلم»، وزیر خارجه سوریه، در دیدار با «گئیر پدرسن»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، از جاه طلبی توسعه طلبانه ترکیه انتقاد کرد.

به گزارش سانا، المعلم روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل و هیئت همراهش در دمشق گفت: "رفتار خصمانه دولت اردوغان کار کمیته قانون اساسی را به صورت جدی تهدید می‌کند. "

المعلم و پدرسن در این دیدار در مورد جزئیات اقدامات مربوط به آماده سازی اولین جلسه کمیته قانون اساسی که پایان اکتبر در ژنو برگزار می‌شود، گفت‌وگو کردند.

طرفین ضمن تاکید بر نقش مردم سوریه در تعیین سرنوشت این کشور و لزوم قطع هرگونه مداخله خارجی، پایبندی به قوانین و چارچوب اصلی را تضمین کننده دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده این کمیته دانستند.

وزیر خارجه سوریه و نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در این نشست همچنین در مورد آخرین تحولات شمال شرق سوریه و تاثیرات احتمالی و جدی آن بر کار کمیته قانون اساسی گفت‌وگو کردند.

وزیر خارجه سوریه در این دیدار تاکید کرد: "دمشق همچنان با سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی و نیرو‌هایی که استقلال و حاکمیت این کشور را هدف قرار دهند، مقابله خواهد کرد. "

وی تصریح کرد: "حمایت از مردم سوریه وظیفه دولت و ارتش سوریه است. رفتار خصمانه دولت اردوغان، جاه طلبی‌های توسعه طلبانه ترکیه در اراضی سوریه را افشا می‌کند. "

المعلم افزود: "این رفتار خصمانه به هر بهانه‎ای، قابل توجیه نیست و کار کمیته قانون اساسی و مسیر سیاسی حل منازعه را به شکل جدی تهدید کرده و سبب تشدید بحران در سوریه می‌شود. "

پدرسن نیز به المعلم اطمینان داد تمام تلاش خود را برای تحقق خواسته‌های سوریه در چارچوب وظایفش انجام می‌دهد.

وی همچنین ضمن اعلام نگرانی عمیق دبیرکل سازمان ملل از تحولات مخاطره آمیز شمال شرق سوریه و پیامد‌های جدی بشردوستانه آن، خواستار توقف فوری خصومت و اجتناب از اقداماتی شد که زندگی غیرنظامیان، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و ثبات این کشور را تهدید کرده و روند سیاسی را به خطر می‌اندازد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *