بیشترین مرگ‌ومیر ناشی از حوادث جاده‌ای در چه رده سنی اتفاق می‌افتد؟

12:27 - 24 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۹۴۰۲
یک متخصص طب اورژانس صدمات ناشی از ترافیک جاده‌ای را بیش‌تر متوجه بالغان جوان برشمرد.

بیشترین مرگ‌ومیر ناشی از حوادث جاده‌ای در چه رده سنی اتفاق می‌افتد؟‌به گزارش گروه فضای مجازی ،حسین دین‌پناه خوشدرگی اظهار کرد: صدمات ناشی از ترافیک جاده‌ای به‌عنوان بیشترین عامل تروما یکی از مهم‌ترین مشکلات بهداشتی و نهمین عامل اصلی مرگ‌ومیر در جهان و دومین عامل بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران است.

 

 

 

 

متخصص طب اورژانس  با بیان اینکه «میزان صدمات ناشی از ترافیک جاده‌ای در ایران بسیار زیاد است»، عنوان کرد: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، ایران یکی از بالاترین میزان مرگ‌ومیر در سوانح رانندگی را دارد. میزان تصادفات رانندگی در ایران ۳۴.۱ در ۱۰۰ هزار نفر است که بسیار بالاتر از میانگین جهانی آن -۱۸ در ۱۰۰ هزار نفر است.

 

دین‌پناه تصریح کرد: مردان نسبت‌به زنان آمار بالاتری دارند و گروه‌های آسیب‌پذیر جاده (عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و موتورسواران)، بیشتر از رانندگان خودرو در معرض خطر مرگ ناشی از حوادث جاده‌ای‌اند.

 

متخصص طب اورژانس افزود: بیش از ۵۰ درصد مرگ‌ومیر ناشی از حوادث جاده‌ای در گروه سنی ۴۵-۱۵ سال اتفاق می‌افتد که تاثیر منفی آن بر امید به زندگی و به تبع آن بر اقتصاد و جامعه، به ویژه در مراقبت‌های بهداشتی کشور، اجتناب‌ناپذیر است. همچنین شمال شرقی ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و میزان زیاد مسافر در معرض بیشتر این حوادث است که برنامه‌های مداخله‌ای مناسب برای جامعه و خصوصاً افراد آسیب‌پذیر را از سوی دستگاه‌های مربوطه می‌طلبد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *