‌می‌خواهیم در مصر سهمیه المپیک بگیریم/ مدالی نبوده که آن را نگرفته باشیم

0:01 - 20 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۷۲۶۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
محمد رهبری ملی‌پوش سابر گفت: هیچ وقت به گرفتن و حضور در المپیک قانع نبودیم بلکه هدف ما این است بتوانیم اولین مدال تاریخ شمشیربازی را در المپیک کسب کنیم.

محمد رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص وضعیت ملی‌پوشان سابر اظهار داشت: خوشبختانه در شرایط خوبی از لحاظ آمادگی قرار داریم و بنا به صلاحدید مربیان تیم ملی قرار شد چند روزی را به استراحت بپردازیم. از یکشنبه هفته جاری مرحله جدیدی از اردوها آغاز خواهد شد. تمام سعی‌مان این است تا پیش از اعزام به مسابقات جام‌جهانی مصر به آمادگی صددرصدی دست یابیم.

وی ادامه داد: تقرییا ۸۰ درصد راه را برای کسب سهیمه المپیک طی کردیم و چهار رقابت دیگر برای راهیابی به توکیو باقی مانده که امیدوارم در ۲ رقابت پیش‌رو که در الجزایر و ایتالیا است، کار را تمام کنیم. می‌خواهیم در جام‌جهانی مصر، سهمیه المپیک را بگیریم تا در مسابقات آینده، بیشتر برای کسب آمادگی شرکت کنیم. حدود یازده ماه تا زمان شروع المپیک زمان باقی‌مانده و این فرصت خوبی برای ما خواهد بود تا برای المپیک به آمادگی برسیم. سعی می‌کنیم بدنسازی خوبی داشته باشیم و با آسیب‌دیدگی مواجه نشویم  تا در مسابقات با بهترین وضعیت به مصاف حریفان‌مان برویم.

ملی‌پوش سابر در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: ما هیچ وقت به حضور در المپیک قانع نبودیم بلکه هدف اصلی ما این است با کمک و حمایت‌های مسئولان بتوانیم اولین مدال تاریخ شمشیربازی را در المپیک کسب کنیم. مجتبی عابدینی در ریو تا یک قدمی مدال پیش رفت اما ناداوری باعث شد به مدال نرسد و این نشان می‌دهد این توانایی در ما وجود دارد تا در توکیو هم در بخش انفرادی و هم در بخش تیمی صاحب مدال شویم.

رهبری خاطرنشان کرد: به نظرم در بخش تیمی از شانس بیشتری برای رسیدن به مدال المپیک برخوردار هستیم، از آنجایی که در مسابقات گذشته تیم‌های برتر دنیا را شکست داده بودیم در المپیک هم مقابل این تیم‌ها دست پا بسته نخواهیم بود. مطمئنا در المپیک خبرهای خوبی از سابر خواهید شنید.

وی درباره اینکه آیا حمایت‌ها از این رشته خوب است یا خیر، پاسخ داد: توقع داریم مسئولان شمشیربازی، سابر را مانند  رشته‌های المپیکی ببییند و فرقی بین رشته‌ها قائل نشوند. متاسفانه تاکنون حمایتی از طرف مسئولان صورت نگرفته است و باید رسیدگی بیشتر شود تا بدون دغدغه برای کشورمان افتخار آفرینی کنیم. ما مدالی نبوده که نتوانسته باشیم آن را گرفته باشیم. به حمایت بیشتر مسئولان نیازمندیم تا با قدرت در مسابقات حضور یابیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *