از کارشناسان داوری درخواست می‎کنم بیشتر فوتبال خارجی ببینند/ وقتی گل زدم که پرسپولیسی‎ها خسته بودند/ داور به من اخطار داد، ترابی خندید!

12:20 - 17 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۷۱۲۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
فرشاد فرجی، مدافع تیم شهرخودرو گفت: اگر بازی مقابل پرسپولیس با تساوی بدون گل تمام می‎شد، هیچ‎کس از مسائل داوری و اخراج من حرفی نمی‎زد و البته همه از شرایط راضی بودند.

فرشاد فرجی در گفت‎وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، به بحث در خصوص برتری تیم شهرخودرو مقابل پرسپولیس، گل مهمی که در هفته ششم به ثمر رساند و شانس قهرمانی این تیم مشهدی پرداخت. صحبت‎های این بازیکن را می‎خوانید:

*بعد از یک برد دیگر، وضعیت شهرخودرو را چطور می‎بینی؟

ما با کسب پیروزی وارد تعطیلات شدیم و بعد از چند روز استراحت، دوباره تمرینات را از سر گرفتیم. در هفته‎های ابتدایی، چند مصدوم داشتیم، اما هر چه زمان لیگ گذشت، بازیکنان مصدوم هم به جمع‎مان برگشتند و حالا یک تیم کامل در اختیار داریم. این موضوع برای هر تیمی تاثیرگذار است. امین قاسمی‎نژاد و روح‎الله باقری به تیم اضافه شدند و دیدید که مقابل پرسپولیس هم عملکرد خوبی داشتند. این موضوع کمک می‎کند تا در ادامه لیگ، با قدرت بیشتری به سراغ حریفان برویم.

*گلی که مقابل پرسپولیس به ثمر رساندی یکی از اتفاقات هفته را رقم زد. فکر می‎کردی در آن لحظه و روی یک کرنر به گل برسید؟

قبل از زدن آن گل، چند بار از حریف ضربه کاشته گرفتیم و هر بار هم، موقعیت خطرناکی ساختیم. حتی روی یک کرنر، تیر دروازه پرسپولیس را نشانه رفتیم، ولی قسمت نبود زودتر گل بزنیم. گلی که من به ثمر رساندم، شبیه همان صحنه‏‎های تمرین شده بود. مطمئن بودیم در دقایق پایانی نیروی بدنی بازیکنان حریف تحلیل می‎رود و وقتی گل زدیم که تمرکز پرسپولیسی‎ها به علت خستگی از دست رفته بود. قاسمی‎نژاد که توپ را ارسال کرد، متوجه شدم بازیکنان پرسپولیس از من فاصله دارند و به همین خاطر پریدم و ضربه سر زدم که خداراشکر تیم‎مان به گل رسید.

از کارشناسان داوری درخواست می‎کنم بیشتر فوتبال خارجی ببینند/ وقتی گل زدم که پرسپولیسی‎ها خسته بودند/ داور به من اخطار داد، ترابی خندید!

*چند تن از کارشناسان داوری اعتقاد داشتند باید با کارت زرد دوم داور از زمین اخراج می‎شدی. نظر خودت در این مورد چیست؟

واقعا کارشناس‏‎های داوری به من لطف دارند، اما از آن‌ها درخواست می‎کنم بیشتر فوتبال‎های خارجی را دنبال کنند و ببینند واقعا در لیگ‎های دیگر با چنین تکلی، داور به بازیکن کارت زرد دوم را می‎دهد یا نه؟ اولین تکلی که در بازی زدم، داور به سمت من دوید و اخطار داد در حالی که اصلا برخوردی با مهدی ترابی نداشتم. ترابی رفیق من است و بعد که کارت زرد گرفتم، به او گفتم واقعا خطا کردم که ترابی فقط خندید! در طول بازی، کوچک‎ترین اعتراضی به عملکرد داور نداشتیم، ولی موضوع این اعتراض‎ها چیز دیگری است.

*شفاف‎تر توضیح می‎دهی؟

اگر بازی با تساوی بدون گل تمام می‎شد، هیچ‎کس از مسائل داوری و اخراج من حرفی نمی‎زد، همه از شرایط راضی بودند و صحبتی از اعتراض نبود، ولی چون من زننده آن گل بودم و شهرخودرو برنده از زمین بیرون آمد، چنین حرف‎هایی مطرح می‎شود. من قبول دارم که قضاوت برای داوران در چنین دیدار‌هایی سخت است، چون با هر اشتباه ممکن است ۲۲ نفر به عملکردش اعتراض کنند. ما هم در طول بازی هوای داور را داشتیم و هرگز به او اعتراضی نکردیم. البته با توجه به امکاناتی که کمیته داوران در اختیار داوران کشورمان قرار می‎دهد نباید انتظار داشت بدون اشتباه، بازی‎ها را به اتمام برسانند. به هر حال ما برنده از زمین بازی بیرون آمدیم و این موضوع برای همه ما خوشحال‎کننده است.

*تو در چند پست برای شهرخودرو بازی کرده‎ای، در کدام پست احساس رضایت بیشتری می‎کنی؟

برای من فرقی نمی‎کند که کدام ناحیه از زمین باشم. تنها چیزی که اهمیت دارد، رضایت کادرفنی و هواداران است. ما بازیکنان چندپُسته در تیم‎مان داریم و به همین خاطر درگیر بازی در یک پست ثابت نمی‎شویم. هر کجا که کادرفنی بخواهد، به میدان می‎رویم.

*لیگ هم برای مدتی تعطیل شد. فکر می‎کنی این تعطیلی به سود شهرخودرو است یا به ضررتان؟

چنین تعطیلاتی برای تیم‎هایی مثل ما که به سمت پیشرفت و کسب امتیاز حرکت می‎کنیم، مثل یک دست‎انداز عمل می‎کند، زیرا بازیکنان شهرخودرو از شرایط مسابقه خارج می‎شوند، اما یحیی گل‎محمدی برای حفظ شرایط خوبی که داشتیم، برنامه‎های زیادی دارد. به کادرفنی اعتماد کامل داریم و آن‌ها هم نشان دادند کارشان را به خوبی بلد هستند و تا به حال بهترین نتایج را رقم زده‎اند.

*و اینکه برخی بازیکنان تیم‎تان می‎گویند شهرخودرو در این فصل قهرمان می‎شود. فکر می‎کنی این اتفاق رقم بخورد؟

صحبت کردن در مورد قهرمانی خیلی زود است. هنوز به نیمه فصل هم نرسیده‎ایم و تکلیف تیم‎ها مشخص نیست. ما قطعا هدف‎های زیادی در این فصل داریم، ولی باید بازی به بازی پیش برویم. الان وقت مناسبی برای صحبت از قهرمانی نیست به خصوص که ما لیگ قهرمانان آسیا را هم در برنامه داریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *