رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

22 هزار نیرو درگیر اجرای طرح نظارتی ویژه ماه رمضان/ آغاز برخورد با فروشندگان آش و حلیم در خودرو و گوشه و کنار معابر

10:13 - 31 خرداد 1394
کد خبر: ۵۵۷۱۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از بسیج شدن 3 هزار بازرس در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: به طور کلی در طرح مشترک نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان بیش از 22 هزار نیرو درگیر هستند.
22 هزار نیرو درگیر اجرای طرح نظارتی ویژه ماه رمضان/ آغاز برخورد با فروشندگان آش و حلیم در خودرو و گوشه و کنار معابرمجتبی فراهانی طی گفت وگویی با شبکه خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان برای برخی از کالاها شاهد افزایش تقاضا هستیم، این سازمان به جهت وظیفه نسبت به ابلاغ طرح تشدید نظارت بر سازمان ها و اتاق اصناف برای کنترل و نظارت اقدام کرده است.

وی ادامه داد: طرح ویژه نظارتی از 24 خرداد ماه سال جاری به مدت یک ماه با 3 هزار بازرس و ناظر و به طور کلی به کارگیری 22 هزار نیرو برای کنترل بازار اجرایی می شود که در این طرح کالاها و مواد غذایی کنترل شدید می شود.

دنبال مچ گیری نیستیم
وی تصریح کرد: بازرسان ما به هیچ عنوان دنبال مچ گیری نیستند و هدف ما این است که کلیه اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد، ضمن اینکه کسبه خودشان اجازه نمی دهند عده ای کسبه نما وجهه آنها را تخریب کنند.

وی معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه بحث کیفیت بر کالاها یکی از دغدغه ها است، اضافه کرد: طبق سنوات گذشته امیدواریم شاهد کاهش تخلفات باشیم.

آغاز برخورد با فروشندگان آش و حلیم در خودرو و گوشه و کنار معابر
وی گفت: در حال حاضر شاهد این هستیم که برخی از واحدهای صنفی اقدام به فروش زولبیا و بامیه، آش و حلیم می کنند یا برخی از افراد در گوشه و کنار خیابان و خودرو اقدام به این کار می کنند که در این راستا پلیس اماکن عمومی و سازمان های دیگر ورود خوبی داشته اند.

فراهانی با تاکید بر اینکه اتحادیه موظف هستند بر واحدهای زیرمجموعه خود نظارت داشته باشند ضمن اینکه ناظران ما نیز موارد تخلف را به اتحادیه ذی ربط اعلام می کند و در این راستا سرعت در رسیدگی به تخلفات برای همکاران ما بسیار مهم است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: وزارت بهداشت، پلیس اماکن و اتحادیه در کنار ما به منظور جلوگیری از بروز تخلفات نقش بسیار مهمی دارند.

وی با بیان اینکه از اول سال تاکنون افزایش قیمت نداشتیم، اضافه کرد: برخی از اصناف در واحدهای خود فروش فوق العاده نیز داشته اند.

نظارت بر قیمت و کیفیت کالاهای پر مصرف ماه مبارک رمضان
22 هزار نیرو درگیر اجرای طرح نظارتی ویژه ماه رمضان/ آغاز برخورد با فروشندگان آش و حلیم در خودرو و گوشه و کنار معابرمدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق‌کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی نیز در ادامه برنامه با بیان اینکه نظارت بر قیمت و کیفیت کالاهای پر مصرف ماه مبارک رمضان تشدید می شود، گفت: اساسا اعتقاد داریم که تخلفات خصوصا در ماه رمضان کاهش پیدا می کند اگر طرح مشترک ویژه ای برای نظارت تدوین کرده ایم به منظور افزایش تخلفات نیست.

تشدید برخورد با متخلفان
وی تصریح کرد: در گشت های مشترک اساسا تا جایی که امکان باشد در محل همکاران رسیدگی می کنند. ارتکاب تخلف در ماه رمضان مجازت های شدیدتری دارد و در این بحث مجازات شدیدتری در خصوص متخلفات اعمال می شود.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق‌کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: تعدادی شاید با نام اصناف بخواهند چهره اصناف را خراب کنند که ما به کمک خود اصناف با افراد متخلف برخورد می کنیم و حضور ما در این مکان ها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *