یورو نیوز: اعتراضات روز شنبه لندن گسترده ترین تظاهرات علیه دولت کامرون بود

9:30 - 31 خرداد 1394
کد خبر: ۵۵۶۸۵
خبرگزاری میزان: شبکه خبری یورو نیوز در گزارشی پیرامون اعتراضات دیروز شنبه مردم انگلیس علیه سیاست های اقتصادی در این کشور گفت: اعتراضات دیروز گسترده ترین تظاهرات ضد دولتی در انگلیس از زمان انتخابات پارلمانی در اردیبهشت ماه گذشته تا کنون بوده است.
به گزارش به نقل از یورو نیوز، ده ها هزار نفر از مخالفان سیاست های ریاضت اقتصادی روز شنبه به خیابان های لندن آمدند تا به برنامه های دولت محافظه کار اعتراض کنند.

این راهپیمایی گسترده با هماهنگی کمپینی به نام «شورای مردمی ضد ریاضت اقتصادی» برگزار شد و بزرگترین اعتراض عمومی علیه دولت این کشور از زمان انتخابات پارلمانی تا کنون محسوب می شود.

معترضان که تعدادی از هنرمندان برجسته و روزنامه نگاران مشهور نیز در میان آنها بودند، در مسیر میان بانک انگلستان تا کاخ وست مینستر به راهپیمایی پرداختند.

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: به نظر می رسد دولت بسیار علاقمند است و تقریبا با وسواس به دنبال آن است که مزایای جوانان و کسانی را که به دنبال یافتن شغلی هستند، کاهش دهد.

یک شهروند دیگری انگلیسی گفت: مردم بسیاری از همه جای این کشور اینجا هستند تا بگویند دیگر کافیست. صبر آنها از برنامه های ریاضت، کاهش درآمدها و خصوصی سازی به سرآمده است.

به گفته یورو نیوز، برای برگزاری این راهپیمایی، کاربران در شبکه های اجتماعی نیز بسیار فعال بودند و ارسال پیامهای حمایت از این حرکت طی چند روز اخیر باعث شد جمعیت قابل توجهی از دیگر شهرهای بریتانیا به لندن بیایند.

برگزار کنندگان بر این موضوع تاکید داشتند که طی پنج سال اخیر میزان نابرابری و شمار بی خانمانها و کودکان محروم در کشور افزایش یافته است.

بنا بر گزارش موسسه سیاست جدید، با افزایش هزینه های زندگی، شمار کودکان محروم در بریتانیا ۲۹ درصد افزایش یافته است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *