تهیه دستورالعمل ساماندهی خانه‌های مجردی/ این خانه‌ها تخریب نمی‌شوند، پانسیون می‌شوند

9:31 - 31 خرداد 1394
کد خبر: ۵۵۶۸۴
خبرگزاری میزان: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با بیان این که در صدد هستیم دستورالعملی برای ساماندهی خانه های مجردی با حضور مسئولان انتظامی و فرهنگی و اجتماعی شهر تهیه کنیم، گفت: با تهیه این دستورالعمل خانه های مجردی به ویژه در منطقه 12 ساماندهی و به پانسیون تبدیل می شوند، لذا هیچ تخریبی در مورد این خانه ها صورت نمی گیرد.
تهیه دستورالعمل ساماندهی خانه های مجردی/ این خانه ها تخریب نمی شوند، پانسیون می شوندحجت الاسلام میثم امرودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به این که در قالب طرح انضباط شهری در منطقه 12 پایتخت در تلاش هستیم، آسیب های اجتماعی موجود در این منطقه را کاهش دهیم، اظهار کرد: با توجه به این که تعدادی خانه های مجردی در سطح شهر تهران به ویژه منطقه 12 وجود دارد، ساماندهی و قانون مند کردن این خانه ها در قالب طرح انضباط شهری را در دستور کار داریم.

وی با بیان این که کارگران فصلی بسیاری در تهران مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: این افراد به دلیل دور بودن از خانه و خانواده ناچار به اقامت در یک اقامتگاه هستند و به دلیل پایین بودن سطح درآمدشان در خانه هایی با متراژ پایین اقامت می کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران افزود: متاسفانه به دلیل این که تعداد افراد ساکن در این خانه ها زیاد است، شاهد رشد آسیب های اجتماعی هستیم. لذا شهرداری در تلاش است به این افراد کمک کند، وضعیت خانه های مجردی را سامان دهد تا آسیب ها را به حداقل برساند.

حجت الاسلام و المسلمین با اشاره به این که طرح انضباط شهری در شورایی متشکل از نیروی انتظامی، پلیس راهور، مسئولان نظامی و انتظامی و مسئولان فرهنگی و اجتماعی شهر همچنین شهردرای تدوین شده است، ادامه داد: این شورا در حال بررسی طرح مذکور است و با نهایی شدن آن دستورالعملی برای ساماندهی خانه های مجردی منطقه 12 داریم.

وی تاکید کرد: در صدد هستیم این خانه های مجردی را که در بافت تاریخی شهر قرار دارند به شکل پانسیون درآوریم در نتیجه هیچ تخریبی در خصوص این خانه ها رخ نمی دهد و تنها به ساماندهی آنها می پردازیم.

معاون شهردار تهران درباره این که چه تعداد از این خانه ها تاریخی و چه تعداد نیز بدون مالک است پاسخی را ارائه نداد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *