بازیگران مطرح سینما تشنه همکاری با کارگردانان جوان هستند/ترکیب فیلم های در نظر گرفته شده برای اکران ماه مبارک رمضان عادلانه نیست

9:31 - 31 خرداد 1394
کد خبر: ۵۵۶۸۲
خبر گزاری میزان: کارگردان فیلم "یاسین" گفت: ترکیب فیلم های در نظر گرفته شده برای اکران ماه مبارک رمضان عادلانه نیست، زیرا مخاطب با وجود فیلم های کمدی ، تجاری و ملودرام روی خوشی به آثاری چون "یاسین" نشان نمی دهد.
بازیگران مطرح سینما تشنه همکاری با کارگردانان جوان هستند/ترکیب فیلم های در نظر گرفته شده برای اکران ماه مبارک رمضان عادلانه نیستحامد امرایی کارگردان سینما در گفت و گو با در خصوص فیلم سینمایی"یاسین" گفت : این فیلم در ابتدا با نام "پرواز زنبورها" به نویسندگی"ناصر هاشم زاده" و بر اساس ایده ای از "محسن علی اکبری" تهیه کننده فیلم پروانه ساخت گرفت و باید بگویم که قصه این فیلم بر اساس یک داستان واقعی نوشته شده که با سو استفاده از موقعیت مذهبی پسرش اقدام به رانت خواری می کرده است.
 
وی افزود: "یاسین" که بعد از "پرواز زنبورها" نام "ما متهمیم " را به خود گرفت در واقع یک اثر تلطیف شده از ایده اولیه"محسن علی اکبری "است و با بازنویسی مجدد بر روی فیلم نامه سعی کردیم فارق از هرگونه دسته بندی سیاسی به مسائل مذهبی ، موضوع ریا و لایه های اجتماعی بپردازیم.
 
امرایی عنوان کرد: فکر می کنم فیلم ما کمی مظلوم واقع شده زیرا در کنار فیلم های تجاری و کمدی قرار گرفته و ترکیب فیلم های در نظر گرفته شده برای اکران ماه مبارک رمضان عادلانه نیست، زیرا مخاطب با وجود فیلم های کمدی ، تجاری و ملودرام روی خوشی به چنین آثاری نشان نمی دهد البته باید بگویم که ما مخاطبان خاص خودمان را داریم و فیلم ما به عنوان یک اثر آبرومند و شریف تنها فیلمی است که به نوعی با حال و هوای ماه رمضان سنخیت دارد.
 
وی با اشاره به نامناسب بودن زمان اکران برای "یاسین" بیان کرد: ما به واقع تصمیم به نمایش فیلم در این برهه زمانی نداشتیم اما با توجه به تصمیم سازمان سینمایی و به توافق رسیدن با "محسن علی اکبری" به عنوان صاحب فیلم در نهایت در اکران ماه رمضان قرار گرفت در حالی که ما هیچ گونه آمادگی برای آن نداشتیم و بسیاری از کارها بدون هماهنگی انجام شد اما باید بگویم که موضوع اکران در سینمای ما یک موضوع حل نشدنی است و چه بسا اگر نوبت اکران در این برهه را نمی پذیرفتیم دیگر "یاسین" هیچگاه امکان نمایش پیدا نمی کرد.
 
امرایی  با اشاره به حضور دو کارگردان برای کارگردانی"یاسین"  ادامه داد:" یاسین"  از فیلمنامه گرفته تا طرح و موضوع متعلق به من است و "رهبر قنبری" تنها یک سکانس کوچک مربوط به پدربزرگ و بچه را کارگردانی کرده و در واقع تمام صحنه های اصلی را من کارگردانی کرده ام و این فیلم برای من است، این را هم بگویم که با کمک یک تدوینگر خوب دو دستگی موجود در فیلم را مرتفع کردیم به طوری که حالا دوگانگی خاصی ندارد و مخاطب عام متوجه این موضوع نمی شود.
 
این کارگردان با تاکید بر دلایل حضور "رهبر قنبری" به عنوان کارگردان دیگر این اثر اظهار کرد: دلیل این امر این بود که مرکز گسترش به عنوان حامی فیلم اولی ها در اواسط فیلمبرداری ما را به لحاظ مسائل مالی حمایت نکرد و فیلمبرداری کار به مدت چند ماه خوابید و  من به سراغ یک تله فیلم رفتم که در همین هنگام "رهبر قنبری" آمد و تنها یک سکانس را کارگردانی کرد و بعد من ضمن ملحق شدن به پروژه  ادامه کار را ابه عهده گرفتم.
 
امرایی ادامه داد: در دو سال اخیر مشاهده شده که بازیگران مطرح سینما علاقه مند به همکاری با کارگردانان جوان و فیلم اولی هستند زیرا آنها ضمن برخورداری از خلاقیت به بازیگران اجازه ایده پردازی می دهند و باید بگویم که به نوعی بازیگران مطرح تشنه همکاری با کارگردانان جوان هستند.

وی با اشاره به تعامل خوب با عوامل فیلم در حین انجام کار تصریح کرد: ما با بازیگران مطرح فیلم به خوبی کنار می آمدیم و حتی "حمید فرخ نژاد" در مراحل نگارش فیلم نامه در جریان امور بود و ارتباط خوبی با یکدیگر داشتیم و به واقع با یکدیگر دچار مشکل نشدیم.
 
امرایی خاطر نشان کرد: خواهشی که از ارگان های دولتی دارم این است که مرا حمایت کنند، من برای شروع فیلم سازی ام با یک فیلم دینی وارد دنیای سینما شده ام پس اگر شعار حمایت از آثار مذهبی را داریم باید از چنین فیلم هایی حمایت شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *