جبران خسارت ناشی از نقض برجام توسط آمریکا پیگیری حقوقی می‌شود

11:47 - 15 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۶۳۸۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری از بخش‌های کلان اقتصادی کشور برای ارزیابی خسارات ناشی از نقض برجام درخواست کرده تا اقدامات حقوقی برای جبران آن را تعبیه کنند.

/////به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، لعیا جنیدی تاکید کرد معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری از بخش‌های کلان اقتصادی کشور برای ارزیابی خسارات ناشی از نقض برجام درخواست کرده تا اقدامات حقوقی برای جبران آن را تعبیه کنند.

جنیدی در توضیح پیگیری معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری برای اخذ خسارات ناشی از نقض برجام، گفت: جمهوری اسلامی ایران موضوع نقض تعهد آمریکا در برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علی‌رغم توافق صورت گرفته را در دادگاه بین‌المللی دادگستری لاهه طرح کرد و دستور موقتی نیز به نفع ایران صادر شد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری، تصریح کرد: با توجه به دستور صادر شده، سازمان حقوقی دولت به دنبال تامین خسارات ناشی از نقض توافق برجام است. از این رو در تلاشیم تا تمام خسارات وارده را مستند سازی کنیم و شرایط جبران آن از سوی ناقضان را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اقدامات انجام گرفته و در حال انجام، به دنبال راهکار حقوقی و قضایی دیگر نیز هستیم تا خسارات ناشی از نقض برجام را ارزیابی و دریافت کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *