ستاد پیشگیری از تصادفات در دادسرای قزوین فعال است/خطای انسانی علت اصلی تصادفات جاده‌ای است

10:59 - 15 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۶۳۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قاسمی گفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم، ستاد پیشگیری از تصادفات در دادسرای قزوین با جدیت فعال است و مصوبات و پیگیری‌های خوبی را در این حوزه اعم از مسائل مربوط به راهداری، موارد مرتبط با راهنمایی و رانندگی، شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز و... داشته است.

ستاد پیشگیری از تصادفات در دادسرای قزوین فعال است/ خطای انسانی علت اصلی تصادفات جاده‌ای استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، محمد قاسمی در دهمین همایش سازمانها، دستگاه‌های ترافیکی و راهوران محله و تجلیل از تلاشگران حوزه ترافیک استان قزوین ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی، گفت: تلفات و حوادث جاده‌ای همواره یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری  بوده و معظم له تاکید دارند که همه باید تلاش کنیم که این حوادث کاهش یابد.


وی افزود: استان قزوین در مسیر عبور ۱۱ استان دیگر قرار دارد و از حیث حوادث جاده‍‌ای بسیار حائز اهمیت است، زیرا تردد در محور‌های مواصلاتی استان زیاد است از این رو همه باید تلاش کنیم که تلفات و حوادث جاده‌ای در استان به حداقل برسد.


قاسمی در ادامه بیان داشت: بسیاری از حوادث جاده‌ای منجر به از دست رفتن سرپرست خانواده می‌شود که گا‌ها به لحاظ شرایط اقتصادی، اعضاء خانواده را دچار مشکلات و معضلات متعددی می‌کند.


دادستان قزوین افزود: تبعات فردی و اجتماعی ناشی از حوادث جاده‌ای جبران ناپذیر است و آسیب‌های فراوانی را در پی دارد.


این مقام قضایی استان قزوین بیان داشت: اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های متولی در سطح استان در چند سال اخیر در راستای کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای قابل تقدیر است، اما همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا حوادث جاده‌ای به حداقل برسد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که خطای انسانی علت اصلی آن است و به دلایلی همچون خواب آلودگی، استفاده از تلفن همراه، عدم استفاده از کمربند ایمنی، عدم رعایت نظامات مربوطه و... اتفاق می‌افتد که ناشی از فقدان فرهنگ صحیح رانندگی است و همه دستگاه‌ها از جمله صداوسیما، رسانه‌ها و نهاد‌های متولی امر فرهنگ باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند تا بتوان فرهنگ درست رانندگی را در جامعه نهادینه کرد تا شاهد این حوادث تلخ نباشیم.


دادستان قزوین گفت: رئیس قوه قضاییه نسبت به اصل پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه تاکید فراوان دارند که توجه ویژه به این موارد می‌تواند در بحث کاهش جرائم رانندگی، تلفات و حوادث جاده‌ای راهگشا باشد و در نهایت کاهش ورودی پرونده‌های قضایی مربوط به تصادفات را شاهد باشیم، زیرا این پرونده‌ها چالش‌های زیادی را برای مردم و دستگاه قضایی ایجاد می‌کند.


قاسمی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم، ستاد پیشگیری از تصادفات در دادسرای قزوین با جدیت فعال است و مصوبات و پیگیری‌های خوبی را در این حوزه اعم از مسائل مربوط به راهداری، موارد مرتبط با راهنمایی و رانندگی، شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز و... داشته است که بحمدالله با تلاش و عزم جدی همه دستگاه‌های متولی شاهد کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای در استان هستیم.


دادستان عمومی و انقلاب قزوین تاکید کرد: موظفیم در راستای احیاء حقوق عامه، حقوق افراد را تامین کنیم تا در سهولت و آرامش خاطر بتوانند در  جاده‌ها سفر کنند و از خدمات مطلوب آن بهرمند شوند.


قاسمی در پایان یادآور شد: دستگاه قضایی بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی خود به عنوان حافظ، حامی و پشتیبان همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها در راستای اجرای صحیح قوانین خواهد بود و در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای نیز همراه و پشتیبان دستگاه‌های متولی است، زیرا این موضوع یکی از دغدغه‌های دستگاه قضایی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *