طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ اجرا می شود

16:15 - 14 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۶۱۴۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
سازمان دامپزشکی کشور گفت: طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ به طور همزمان در ۱۴ استان اجرا شد.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی پور در رابطه با تعداد کشتارگاه‌های مجهز به خط دو تولید اظهار کرد: از مجموع ۲۲۰ کشتارگاه فعال صنعتی طیور کشور با ظرفیت ۵۲۰ هزار قطعه در ساعت، ۵۷ کشتارگاه به خط دو تولید اتوماتیک تخلیه امحا و احشا مجهز هستند.

وی افزود: از این تعداد ۳۸ کشتارگاه با ظرفیت ۱۴۶ هزار قطعه در ساعت در ۱۴ استان کشور وارد مدار تولید رتبه‌های A و +A شدند که ۳۳ واحد دارای رتبه A و پنج واحد دارای رتبه +A هستند.

رفیعی پور با اشاره به استان‌های دارای خط دو تولید تصریح کرد: این طرح از امروز در استان‌های اردبیل، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، زنجان، فارس، گلستان، مازندران، مرکزی، گیلان، قم، لرستان و سمنان اجرایی می‌شود.

رفیعی پور گفت: ۳۰ درصد ظرفیت تولید گوشت مرغ کشور با رتبه‌های A و +A تولید کیفی می‌شود که تولیدات این کشتارگاه‌ها به مقاصد صادراتی آسیا و اوراسیا خواهد بود.

وی افزود: طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در جهت حمایت از تولید کشور است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: این طرح باعث ایجاد کیفیت در خرید مرغ و محصول نهایی گوشت مرغ در بخش‌های قطعه بندی می‌شود که به طور حتم شعار غذای سالم - انسان سالم اجرایی خواهد شد.

رفیعی پور با تاکید بر نیاز بازار به فضای رقابتی گفت: این طرح باعث ایجاد رقابت در بین تولیدکنندگان و تولید با کیفیت می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح با همکاری تشکل‌های صنفی، کشتارگاه‌های صنعتی طیور و بسته بندی فرآورده‌های خام‌دامی عملیاتی شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *