اقتدار پلیس، ضامن امنیت و آرامش مردم است

14:00 - 12 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۵۲۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: برای تداوم و استمرار امنیت و آرامش پایدار در جامعه، باید اقتدار پلیس در جامعه را حفظ کرد.

اقتدار پلیس، ضامن امنیت و آرامش مردم استبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در کمیته قضایی و انتظامی استان یزد به مناسبت هفته ناجا، اظهار داشت: نیروی انتظامی یکی از نیرو‌های اصلی و دخیل در تأمین امنیت است که برای توفیق در این رسالت خطیر، نیازمند کسب اقتدار و جلب اعتماد مردم است.

وی با بیان اینکه اقتدار با انجام کار‌های خشن ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: منشأ همه قدرت‌ها در عالم، خداوند متعال است و عزت و اقتدار از آن ذات لایزال الهی است که پلیس باید با کسب معرفت و معنویت و تمسک به ذات اقدس حق، اقتدار را در درون خود ایجاد کند.

دهشیری، افزود: نقش فرماندهان متقی، افسران خدا ترس و درجه داران متعهد در ایجاد امنیت و آرامش برای آحاد جامعه بر کسی پوشیده نیست و باید از آنان تقدیر کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، بر ارتباط صمیمی با مردم تأکید کرد و بیان داشت: پلیس اولین حلقه ارتباط مردم و حاکمیت در مسئله امنیت است و پذیرش مردم و مقبولیت پلیس، پذیرش و اقتدار نیروی انتظامی و حس احترام جامعه نسبت به این نهاد مقدس را رقم می‌زند.

بیشتر بخوانید.

۱۸۴ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان یزد به بیت‌المال اعاده شد

وی نقش نیروی انتظامی در دوره تحول دستگاه قضایی را مهم و اثر گذار دانست و بیان داشت: با حضور آیت الله رئیسی در مسند ریاست قوه قضاییه و انجام امور هوشمندانه بر اساس برنامه و اجرای سند تحول قضایی با کار علمی و حرکت جهادی و نیّت خالصانه، پلیس نیز به عنوان ضابط و یک بازوی پر توان در این عرصه می‌تواند نقش آفرین باشد.

دهشیری با اشاره به ضرورت حفظ امنیت و آرامش مردم، ابراز داشت: برای کاهش جرائم خشن، باید مبادی ورودی استان مورد نظارت و بازرسی بیشتر قرار گیرد.

این مقام قضایی افزود: محور‌های ورودی استان از سمت شرق کشور بیشتر مورد نظارت و بازرسی است، اما باید محور‌های ورودی از سمت جنوب و غرب کشور نیز مورد تدابیر امنیتی قرار گیرد.

دهشیری ساماندهی نیرو‌های ویژه جهت جلب محکومان و متهمان متواری را مورد تأکید قرار داد و گفت: تمام ماحصل تلاش مجموعه انتظامی و قضایی در تعقیب رسیدگی به پرونده‌ها و اجرای عدالت در اجرای احکام بعنوان آخرین مرحله دادرسی تجلی پیدا می‌کند لذا باید با جلب متهمان متواری وسرعت در اجرای احکام، ضمن کاهش اطاله دادرسی، پرونده‌ها مختومه گردد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تعامل قضایی و انتظامی را در استان بسیار خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: نتیجه این تعامل، همراهی و همکاری باید به نفع مردم و در مسیر اعتلا و ارتقای خدمت رسانی به مردم باشد.

همچنین در این جلسه ضمن بحث و بررسی برخی مسایل فی ما بین راه‌های حصول نتیجه و اجرای سریع امور مرتبط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و منتهی به مصوباتی جهت اجرا شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *