افت ۴۴ درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته/ حوضه دریاچه ارومیه بی نصیب از بارش‌ها

4:04 - 11 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۵۰۴۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
ارتفاع بارش‌ها تا ۹ مهرماه سال جاری در کل کشور به ۰.۸ میلیمتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۴۴ درصدی داشته است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، آخرین وضعیت بارش‌ها در سال آبی جدید نشان می‌دهد که از ابتدای سال آبی تا ۹ مهر ماه ارتفاع بارش‌ها در کل کشور به ۰.۸ میلیمتر رسیده است.
 
این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۱.۵ میلیمتر بارش در حوضه‌های آبریز اصلی به ثبت رسیده که کاهش ۴۴ درصدی داشته و نسبت به دراز مدت ۵۱ ساله کاهش ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حوضه آبریز خزر ارتفاع بارش‌ها به ۴.۵ میلیمتر رسید که نسبت به بارش ۱۱.۴ درصدی بارش نسبت به سال گذشته با کاهش ۶۰ درصدی و نسبت به دراز مدت کاهش ۵۳ درصدی داشته است.
 
در این بین حوضه آبریز دریای خلیج فارس و دریای عمان با ۰.۷ میلیمتر بارش نسبت به سال گذشته با ۰.۲ میلیمتر بارش رشد ۲۳۷ درصدی و نسبت به میانگین ۵۱ ساله با رشد ۵ درصدی روبرو بوده است.
 
از طرفی حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی جاری بارشی به خود ندید و نسبت به سال گذشته و دراز مدت با کاهش ۱۰۰ درصدی بارش‌ها روبرو بوده است.
 
لازم به ذکر است که حوضه فلات مرکزی در مدت مورد بررسی با ۰.۳ میلیمتر بارش همراه بود که نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۶ درصدی و نسبت به دراز مدت ۵۱ ساله با اُفت ۲۷ درصدی بارش‌ها روبرو بوده است.
 
همچنین حوضه مرزی شرق نیز با ۰.۵ میلیمتر نسبت به سال گذشته رشد ۵۴ درصدی و نسبت به دراز مدت رشد ۱۶۰ درصدی بارش‌ها را داشته است.
 
گفتنی است حوضه آبریز قره قوم نیز بعد از گذشته ۹ روز از ابتدای سال آبی جاری ۰.۱ میلیمتر بارش را به ثبت رساند که نسبت به سال گذشته کاهش ۲۲ درصدی. نسبت به میانگین ۵۱ ساله کاهش ۹۲ درصدی را به ثبت رسانده است.
 
افت ۴۴ درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته/ حوضه دریاچه ارومیه بی نصیب از بارش‌ها
 
 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *