ترامپ زیر تیغ مخالفان؛ افکار عمومی آمریکا چقدر با استیضاح ترامپ همراه است؟

6:01 - 09 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۳۹۷۹
ایندیپندنت در گزارشی به بررسی استیضاح دونالد ترامپ پرداخته و می‌نویسد که در حال حاضر افکار عمومی آمریکا در حال حرکت به سمت حمایت از این استیضاح است.

به گزارش گروه بین الملل ؛ انتشار مکالمه تلفنی دونالد ترامپ، با رئیس جمهور اوکراین در ۲۵ جولای (۳ مرداد) با هدف تحت فشار قرار دادن «جو بایدن»، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و رقیب اصلی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ سبب شد تا تحقیقات در مورد استیضاح وی مجددا آغاز شود.

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کنگره رسما تحقیقات درباره استیضاح دونالد ترامپ را آغاز خواهد کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را به خیانت به سوگند و امنیت ملی به دلیل تلاش برای کمک گرفتن از یک کشور خارجی با هدف خنثی کردن رقیب خود و کسب منافع سیاسی متهم کرد.

 

افزایش حمایت افکار عمومی آمریکا از استیضاح ترامپ

 

نانسی پلوسی علاوه بر این می‌گوید: مهم نیست که تحقیقات درباره استیضاح ترامپ چه تاثیری بر دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ خواهد داشت، مسئولیت نخست ما محافظت و دفاع از قانون اساسی آمریکا است.

پایگاه ایندیپندنت در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد: اکنون مردم آمریکا از تحقیقات برای استیضاح ترامپ به دلیل انتشار مکالمات وی با رئیس جمهور اوکراین حمایت می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: روند استیضاح ترامپ در چه مرحله‎ای قرار دارد؟ 

 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در پی افشای این مکالمه تلفنی، می‌گوید که اوضاع تغییر کرده و مردم آمریکا از استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نیز حاکی از آن است که افکار عمومی آمریکا با این اقدام موفق هستند.

 

افزایش حمایت افکار عمومی آمریکا از استیضاح ترامپ

 

جدیدترین نظرسنجی انجام شده از سوی مؤسسه «ان‌پی‌آر_ پی‌بی‌اس» نشان می‌دهد که ۴۹ درصد از مردم آمریکا موافق استیضاح ترامپ هستند.

 

بیشتر بخوانید:  آنچه که درباره استیضاح ترامپ باید دانست

 

این در حالی است که درصد افراد مخالف با این اقدام در آمریکا ۴۶ درصد است.

نتایج نظرسنجی‌های انجام شده طی ماه‌های گذشته درباره استیضاح ترامپ رقم کمتری را نشان می‌دهند؛ به عنوان مثل درصد افراد موافق با استیضاح ترامپ طی روز‌های اخیر در مقایسه با ماه آوریل رشدی ۱۰ درصدی داشته است.

 

افزایش حمایت افکار عمومی آمریکا از استیضاح ترامپ

 

نظرسنجی دیگری نیز از سوی مؤسسه «پولیتیکو مورنینگ» انجام شده که در این نظرسنجی نیز ۳۶ درصد موافقت خود را با استیضاح ترامپ اعلام کرده‌اند که در مقایسه با ماه آوریل رشد ۷ درصدی داشته است.

نظرسنجی «هیل_هریس» نیز حاکی از آن است که حمایت مردم و افکار عمومی آمریکا از استیضاح ترامپ روندی رو به رشد دارد.

بر اساس نظرسنجی این مرسسه ۴۷ درصد از مردم آمریکا موافقت خود با استیضاح ترامپ را اعلام کرده‌اند که این رقم در مقایسه با ماه‌های گذشته افزایشی ۱۲ درصدی داشته است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *