دفاع مقدس کمک کرد تا مشخص شد چه کسانی سلاح خود را به سمت مردم خود گرفتند

21:38 - 06 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۳۷۳۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خدائیان گفت: دفاع مقدس کمک بزرگی به ما کرد تا منافقین، خائنین، لیبرال‌ها و ثروتمندان بی درد از نیرو‌های حزب الهی تفکیک شدند و مشخص شد چه کسانی سلاح خود را به سمت مردم خود گرفتند.

دفاع مقدس کمک کرد تا مشخص شد چه کسانی سلاح خود را به سمت مردم خود گرفتندبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، خدائیان معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس با مقایسه شرایط حاکم در دو کشور ایران و عراق در آغاز جنگ در ابعاد اقتصادی، سیاسی و نظامی اظهار کرد: برای اینکه به عظمت کاری که رزمندگان کردند پی ببریم لازم است که بدانیم در آن زمان در چه وضعیتی قرار داشتیم و چرا جنگ تحمیلی را دفاع مقدس می‌نامیم.

وی با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (ره) در رابطه با آثار و برکات این جنگ افزود: کشور ما در شرایط آغاز جنگ به هیچ وجه چه از بعد داخلی و چه از بعد خارجی آمادگی لازم را برای ورود به آن نداشت. در بعد اقتصادی اوضاع بسیار نابسامان بود و صادرات نفت به شدت کاهش پیدا کرده بود، اعتصاب‌های صورت گرفته در آغاز انقلاب و تعطیلی کارخانجات و تولید، شرایط سختی را برای کشور بوجود آورده بود و در مقابل کشور عراق از نظر اقتصادی در شرایط بسیار مناسب با صادرات نفت و ذخیره زیاد ارزی و حمایت ابرقدرت‌های شرق و غرب قرار داشت.

خدائیان ادامه داد: از بعد سیاسی نیز در گوشه و کنار کشور، ضد انقلاب و منافقین با ناآرامی‌ها و ترور نیرو‌های انقلاب و در خارج از کشور نیز کشور‌های زخم خورده از انقلاب ایران که نگران صدور ارزش‌های آن بودند و در رأس آن‌ها امریکا که ژاندارم خود در منطقه را از دست داده بود، هرکدام به نوعی بر آتش این جنگ می‌افزودند.

وی با بیان شرایط نابرابر نظامی دو کشور در آن مقطع و فقدان ارتش یکدست و امکانات نظامی در آغاز جنگ اظهار کرد: در چنین شرایطی بود که رزمندگان ما با رهبری مقتدرانه حضرت امام خمینی (ره) وارد شدند و اوضاع نامناسب روز‌های اول جنگ را به نفع ایران رقم زدند.

معاون رئیس قوه قضائیه با تأکید بر نقش فرهنگ ایثار و شهادت و برکات آن برای کشور از همان زمان تا به امروز گفت: اتحاد و یکپارچگی ملت از هر قوم و قبیله، رسوا شدن منافقین، لیبرال‌ها و ثروتمندان بی درد، ایجاد روحیه اعتماد و خودباوری و ایجاد جبهه مقاومت در منطقه از برکات دوران دفاع مقدس است که اگر این جنگ نبود شاید امروز انقلابی با این عظمت در جهان خودنمایی نمی‌کرد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس کمک بزرگی به ما کرد تا منافقین، خائنین، لیبرال‌ها و ثروتمندان بی درد از نیرو‌های حزب الهی تفکیک شدند و مشخص شد چه کسانی سلاح خود را به سمت مردم خود گرفتند.

خدائیان افزود: به برکت این دفاع، امروز با پیشرفت‌های چشمگیر در علوم مختلف بویژه دستاورد‌های نظامی به جایی رسیده ایم که پیشرفته‌ترین پهباد استکبار جهانی را منهدم می‌کنیم و امریکا جرأت پاسخ گویی نظامی ندارد.

وی تاکید کرد: آن‌ها می‌خواستند ما را در حصار مرز‌های خود محدود کنند، اما امروز جمهوری اسلامی ایران با رهبری مقتدرانه خود توانسته بازدارندگی بزرگی را با تشکیل محور مقاومت ایجاد کند و این در حالی است که به خاطر می‌آوریم در سال ۱۳۲۲ بدون اینکه شاه کشور اطلاع داشته باشد، کنفرانس تهران با حضور بدون اجازه چرچیل، استالین و روزولت تشکیل شد به طوری که حتی شاه مملکت را در جلسه خود راه ندادند و چه عزتی امروز بالاتر از اینکه همه این قدرت‌های جهانی با تمام قدرت خود سعی در کم اثرتر کردن روند صدور انقلاب اسلامی ایران می‌کنند و هموراه در این مسیر ناکام مانده اند.

معاون قوه قضائیه با تأکید بر انتقال نسل به نسل این ارزش‌های ماندگار و بصیرت افزا گفت: بصیرت یعنی شناخت معیار‌ها و شاخص‌ها و بر مبنای آن‌ها حرکت کردن و چه معیاری بالاتر از ولایت مداری و پشت سر، ولی امر مسلمین جهان حرکت کردن که همچون چراغی ما را به مسیر درست رهنمون می‌سازد.

گفتنی است؛ محمدرضا صارمی فرمانده مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه نیز در این مراسم اظهار کرد: در قیام کربلا عده‌ای امام زمان خود را ترک کردند و عده‌ای نیز بعد‌ها قیام‌هایی در این راستا به انجام رساندند، اما آنچه که در تاریخ ماندگار شد و بشریت امروز به آن می‌بالد و آن را سرلوحه همه حق خواهی‌های خود قرار می‌دهد، اقدام کسانی بود که در زمان مناسب وظیفه خودشان را شناختند و در پای وظیفه خود فداکاری کردند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج قوه قضائیه فرهنگ دفاع مقدس و بسیج را برگرفته از دانشگاه عاشورا و احساس وظیفه به موقع و اقدام به موقع عنوان کرد و افزود: در دفاع مقدس نیز با جماعتی مواجهیم که اینگونه اندیشیدند و عمل کردند و امروز نیز اگر می‌خواهیم پیرو عاشورا باشیم باید با تأسی از آن‌ها ببینیم، ولی فقیه زمانمان چه دستوری می‌دهد که اگر گوش به دستورات رهبری بسپاریم از همه توطئه‌ها به سلامت عبور خواهیم کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *