اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه ونزوئلا اعمال کرد

13:12 - 05 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۳۳۰۱
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد اتحادیه اروپا دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ونزوئلا اعمال کرد که ۷ نفر دیگر از مقامات این کشور را هدف قرار می‌دهند.

اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه ونزوئلا اعمال کردبه گزارش گروه بین الملل ، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه ۷ نفر از مقامات نزوئلا اعمال کرد.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، اتحادیه اروپا ضمن قرار دادن نام این افراد در لیست تحریمی خود، درباره محدودیت‌هابی بیشتر علیه کاراکاس هشدار داد.

این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی است.

اتحادیه اروپا در مجموع ۲۵ نفر از مقامات ونزوئلا را در پی آغاز بحران در این کشور مورد تحریم قرار داده است.

بحران سیاسی در ونزوئلا از ژانویه ۲۰۱۹ و در پی اعلام ریاست جمهوری خوان گوآیدو تشدید شده و تاکنون به چند کودتای نافرجام منجر شده است.

حمایت آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی از ادعای گوآیدو مبنی بر غیرقانونی بودن ریاست جمهوری «نیکلاس مادورو» این تنش‌ها را تشدید کرده است.

با این وجود اقدامات مداخله جویانه آمریکا و دیگر کشور‌ها علیه ونزوئلا تاکنون دستاورد چندانی در پی داشته و به اهداف از پیش تعیین شده خود نرسیده است.

دولت آمریکا در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اشخاص و نهاد‌های ونزوئلا اعمال کرده و تمام دارایی کاراکاس در آمریکا را نیز مسدود کرد.

روز ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد) و پس از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا، کمپین «ترامپ دیگر نه» با هدف اعلام مخالفت با تحریم‌های آمریکا ایجاد شد.

اکنون بیش از ۱۳ میلیون نفر از مردم ونزوئلا با امضای طومار (کمپین ترامپ دیگر نه)، حمایت خود را از حاکمیت کاراکاس در برابر تحریم‌های آمریکا را اعلام کرده‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *