توسعه تسلیحات کره شمالی و افزایش هزینه‌های نظامی ژاپن

4:00 - 06 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۳۲۳۷
خبرگزاری رویترز در گزارشی می گوید که توسعه تسلیحات کره شمالی افزایش غیر قابل پیش‌بینی هزینه‌های نظامی ژاپن را در پی دارد.

توسعه تسلیحات کره شمالی و افزایش غیر قابل پیش‎‌بینی هزینه‌های نظامی ژاپنبه گزارش گروه بین الملل ، خبرگزاری رویترز به نقل از ۴ منبع آگاه گزارش داد که توسعه تسلیحات کره شمالی احتمالا هزینه‌ای معادل ۵۰۰ میلیون دلار برای ژاپن در بر خواهد داشت.

این توسعه تسلیحاتی ژاپن را مجبور به ساخت ۲ ایستگاه راداری آمریکایی می‌کند که قادر به مقابله با موشک‌های شلیک شده از سوی کره شمالی باشد.

بر اساس این گزارش، شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین می‌گوید که آزمایش‌های بیشتری نیاز است تا از عملکرد صحیح این سامانه‌ها اطمینان حاصل شود.

یکی از منابع آگاه به رویترز گفته که ژاپن در حال حاضر منتظر پاسخ آمریکا درباره این موضوع است که چه آزمایش‌هایی در این راستا لازم است.

طی ماه‌های اخیر و افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره شکست مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی، پیونگ‌یانگ آزمایش‌های موشکی خود را از سر گرفته و تاکنون چندین فروند موشک آزمایش کرده است.

اخیرا اندیشکده «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی» آمریکا گزارش داد که یک پایگاه کره شمالی در جنوب شرق این کشور موشک‌های بالستیک میان‌بردی را در اختیار دارد که قابلیت هدف قرار دادن نیمی از ژاپن و تمامی کره جنوبی را دارند.

در همین حال موسسه تحقیقات صلح استکهلم شمار کلاهک‌های هسته‌ای کره شمالی در سال آینده را بین ۳۰ تا ۴۰ عدد برآورد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *