تمهیدات ویژه راهور برای ماه مبارک رمضان/ حضور ماموران پیاده و سواره در تقاطع‌ها

13:44 - 27 خرداد 1394
کد خبر: ۵۵۱۴۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به حضور ماموران پیاده و سواره در برخی از تقاطع‌ها گفت: برای تسهیل ترافیک و تامین نظم و ایمنی عبور و مرور همچنین جلوگیری از افزایش تراکم بار ترافیکی در معابر، تقاطع‎ها و میادین به ویژه در زمان افطار برنامه ‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته‌ایم.

تمهیدات ترافیکی ماه مبارک رمضانسرهنگ حسن عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره تمهیدات پلیس راهور در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: تدابیر لازم در حوزه پلیس راهور برای ماه مبارک رمضان اندیشیده شده است. واقعیت این است که بعد از افطار مسائل ترافیکی وجود دارد و به طور قطع شاهد حجم زیاد خودروها در معابر خواهیم بود، اما هماهنگی‌های لازم در این زمینه اتخاذ شده و پلیس آماده مدیریت تردد‌ها در ساعات پیک ترافیک است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که تمهیدات لازم برای مناطق پرتردد تهران مانند منطقه 12 اندیشیده شده است که بر اساس آن در برخی از ساعات محدودیت‌های ترافیکی اعمال خواهد شد، افزود: البته سعی بر این است، تا جایی که امکان دارد در این ایام محدودیت ترافیکی در نظر گرفته نشود تا شهروندان بتوانند با کمترین مشکلی در سطح شهر رفت و آمد داشته باشند.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به این مطلب که راهور برای شیفت سوم خود برنامه هایی نیز در نظر گرفته تا روزه داران با مشکل برخورد نکنند، تصریح کرد: در واقع شیفت سوم در بیشتر مواقع تا ساعت 3 بامداد ادامه دارد و تیم ها با فعالیت بیشتر در چهار راه‌ها، تقاطع‌ها و معابر پرتردد حضور خواهند یافت.

حضور ماموران پیاده و سواره در تقاطع‌ها

سرهنگ عابدی به حضور ماموران پیاده و سواره دربرخی از تقاطع‌ها اشاره کرده و گفت: همچنین برای تسهیل در تردد شهروندان از امروز این تغییر ساعت اعمال می شود، این در حالی است که طرح ترافیک بدون تغییر از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 تا ساعت 17 و پنجشنبه‌ها نیز از ساعت 6:30 تا 13 مانند گذشته برقرار است.

وی با اشاره به این‌که بر اساس تدابیر اندیشیده شده، ساعت طرح زوج و فرد که پیش از این از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 تا 19 بود، زمان اتمام آن از ساعت 19 به 18 رسیده است، تصریح کرد: علاوه بر این تدابیر ویژه ترافیکی مربوط به شب‌های احیا و ایام تابستان نیز در دستور کار راهور قرار دارد.

تدابیر ویژه برای ایام نمایشگاه قرآن

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین در توضیح تدابیر اندیشیده شده برای ایام برگزاری نمایشگاه قرآن اظهار کرد: برای تسهیل در آمد و شد بازدیدکنندگان این نمایشگاه ماموران راهور در مبادی منتهی به این محدوده از شهر و اطراف نمایشگاه مستقر خواهند شد.

سرهنگ عابدی در افزایش ساعت فعالیت سینماها و نظارت راهور بر تردد در این محدوده ها ، خاطرنشان کرد: به طور قطع پلیس بر امر تردد و روانسازی ترافیک در این اطراف چنین محدوده هایی نظارت خواهد داشت. همچنین چنین تدابیر برای خیابان‌های منتهی به تفرجگاه‌ها، بوستان‌ها و اماکن تفریحی در نظر گرفته شده است تا حضور شهروندان و توقف وسایل نقلیه آنها در این مکان ها مشکلی در آمد و شد خودروها و عابران دیگر ایجاد نکند.

اعلام ساعات پیک ترافیک در ماه مبارک رمضان

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره پیک ترافیک در طول ماه مبارک رمضان نیز اظهار کرد: پیک ترافیک در این ایام در ساعات افطار و بعد از افطار افزایش می‌یابد. در واقع ما شاهد افزایش حجم اولیه ترافیک در زمان اذان مغرب بوده و بعد از افطار نیز آمار تردد شهروندان با خودرو در سطح شهر افزایش می‌یابد.

سرهنگ عابدی در خاتمه با بیان این مطلب که این افزایش حجم تردد خودروها موجب می‌شود تا همانطور که پیش‌تر گفته شد هر سال راهور یک شیفت کامل خدمتی برای ساعات بعد اذان تا 12 شب و شیفت دیگری برای ساعات باقی مانده تا سحر پیش بینی کند، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان شاهد کاهش تخلفات و تصادفات هستیم و با توجه به اینکه بیشتر افراد در این ایام خستگی و خواب آلوده هستند و از همه مهمتر دچار افت قند خون می‌شوند، بهتر است با احتیاط رانندگی کنند.

به گفته جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، پلیس راهوردر این ایام با جدیت با متخلفان برخورد خواهد کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *