مسدود شدن هزاران صفحه ارتش سایبری سعودی و اماراتی توسط توئیتر

22:45 - 29 شهريور 1398
کد خبر: ۵۵۱۲۸۸
شبکه اجتماعی توئیتر در اقدامی ۴۲۵۸ حساب کاربری وابسته به جریان سعودی-اماراتی بعلاوه «سعود القحطانی» از افراد نزدیک به بن سلمان را مسدود کرد.

به گزارش گروه فضای مجازی، شبکه اجتماعی توئیتر امروز در اقدامی دست به حذف حساب‌های کاربری ارتش سایبری عربستان سعودی و امارات زد.

مسدود شدن هزاران صفحه ارتش سایبری سعودی و امارات توسط توئیتر +عکس

به نوشته خبرگزاری رویترز، در این اقدام ۴۲۵۸ حساب کاربری که از امارات اقدام به ایجاد موج رسانه‌ای علیه قطر و یمن و ایران می‌کردند، حذف شد. همچنین منشأ برخی از این حساب‌ها کشور مصر ذکر شده است.

شش حساب کاربری مرتبط با ارتش سایبری حکومت سعودی نیز شناسایی و مسدود شده است.

اما ورای همه این‌ها، توئیتر امروز حساب کاربری «سعود القحطانی» مشاور سابق دیوان پادشاهی سعودی و از افراد نزدیک به «محمد بن سلمان» را نیز مسدود کرد.

مسدود شدن هزاران صفحه ارتش سایبری سعودی و امارات توسط توئیتر +عکس

سعود القحطانی از متهمان ردیف اول قتل فجیع جمال خاشقچی در دهم مهر سال گذشته به شمار می‌رود که پس از آن بدون اینکه محاکمه شود از انظار عمومی و رسانه‌ها پنهان مانده است.

شرکت «فیسبوک» در دهم مرداد گذشته نیز با صدور بیانیه‌ای برای اولین بار رسما اعلام کرد که شبکه‌ای متشکل از صد‌ها حساب کاربری جعلی در فیسبوک و اینستاگرام را شناسایی کرده است که در تلاش بوده تا دیدگاه‌های مورد نظر ریاض را هرچه بیشتر انتشار داده و به کشور‌های رقیب عربستان سعودی حمله کند.

 

منبع: فارس

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *