سیاست‌های اشغالگرایانه امریکا ریشه افراط گرایی در خاورمیانه است

19:16 - 26 خرداد 1394
کد خبر: ۵۵۱۱۱
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان: وزیر امور خارجه کشورمان ، ریشه افراط گرایی و تروریزم در خاورمیانه را سیاست‌ های اشغالگرایانه امریکا و رژیم صهیونیستی برشمرد و برخورد همه‌جانبه در چارچوب همکاری‌های بین المللی و منطقه‌ای با پدیده تروریزم و افراط‌گرایی را خواستار شد.
سیاست‌های اشغالگرایانه امریکا ریشه افراط گرایی در خاورمیانه استبه گزارش گروه سیاسی  ، محمدجواد ظریف در دیدار رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای مکزیک با اشاره به پدیده شوم تروریزم و افراط‌گرایی در منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران پیش از اینها درخصوص شکل‌گیری و تقویت داعش و افراط‌گرایی در منطقه هشدار داده بود و در همین باره در سال 2013 رئیس جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد «جهان عاری از خشونت و افراط‌گرایی» را ارائه کرد و این ابتکار طی قطعنامه‌ای در سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

وی با اشاره به مشکل مشترک ایران و مکزیک در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، همکاری، مشورت و تبادل اطلاعات در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تروریزم و جنایات سازمان یافته بین دو کشور را خواستار شد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این دیدار با اشاره به حوزه های گسترده و متنوع همکاری‌های ایران و مکزیک، از علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت مناسبات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و پارلمانی با مکزیک خبر داد.

وی زمینه های همکاری دو کشور در بخش‌های اقتصادی و تجاری را متنوع برشمرد و افزود: صنایع خودروسازی، هوا فضا، محیط زیست ، نفت، گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله زمینه‌های همکاری هستند که با تقویت ارتباط بخش‌های خصوصی دو کشور، این همکاری‌ها سرعت بیشتری می گیرد.

خانم گابریلا کوئباس بارون، رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای مکزیک که در صدر هیئت پارلمانی در تهران به سر می برد، نیز در این دیدار تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مکزیک کشوری دوست و مهم به شمار می‌رود و مکزیک همواره به دنبال ارتقا و تقویت روابط با جمهوری اسلامی است و در همین راستا در نظر داریم همکاری‌های پارلمانی، منطقه ای و دوجانبه بین دو کشور را گسترش و ارتقا دهیم.

وی با اشاره به بحران های متعدد منطقه خاورمیانه، تنها راه برون‌رفت از بحران های منطقه ای را گفتگو و مذاکره برشمرد و اظهار داشت : مکزیک از این رویکرد در مجامع بین المللی حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای مکزیک، ایران و مکزیک را به خاطر موقیعت‌های جغرافیایی ویژه بااهیمت توصیف و بر اهمیت راهبردی تهران تأکید کرد.

در این دیدار همچنین تعدادی از اعضای هیئت مکزیکی نظرهای خود را درباره مسائل مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ابراز داشتند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *