۱۸۴ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان یزد به بیت‌المال اعاده شد

10:41 - 27 شهريور 1398
کد خبر: ۵۵۰۶۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دهشیری گفت: در ۵ ماه نخست سال جاری ۱۸۴ هکتار و ۸۰۰ متر از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیار ریال به بیت المال اعاده شد.

۱۸۴ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان یزد به بیت‌المال اعاده شدغلامعلی دهشیری نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، بیان داشت: در ۵ ماه نخست سال جاری ۱۸۴ هکتار و ۸۰۰ متر از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیار ریال به بیت المال اعاده شد.

وی گفت: بیش از ۱۴۷ پرونده در این خصوص طرح گردیده که ۴۸ فقره پرونده منتهی به صدور رأی گردیده است.

دهشیری اظهار داشت: از مجموع اراضی اعاده شده به بیت المال ۱۵۴ هکتار متعلق به راه و شهرسازی و ۳۰ هکتار و ۸۰۰ متر از این اراضی در تولیت منابع طبیعی بوده است.

این مقام قضایی، تعداد متهمین پرونده‌های رسیدگی شده را ۸۳ نفر اعلام کرد و بیان داشت: در خصوص ۶ مورد از اراضی حکم قلع و قمع اجرا شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، تصریح کرد: دستگاه قضایی ضمن احترام به مالکیت خصوصی افراد، از اموال عمومی و بیت المال صیانت می‌کند و اجازه نخواهد داد تا برخی افراد سودجو و فرصت طلب به طُرق مختلف مقاصد شوم خود در زمین خواری و تعدی به اموال بیت المال را دنبال نمایند.

وی در پایان گفت: نمایندگان حقوقی ادارات متولی در امور اراضی باید با اشراف کامل و دفاع متقن در دادگاه روبروی افرادی که به هر روش و دستاویزی چنگ می‌زنند تا به اموال عمومی و بیت المال دستبرد بزنند بایستند.

بیشتر بخوانید.

اجرای طرح کاداستر نباید به دلیل کمبود منابع مالی با تأخیر مواجه شود



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *