بخش خصوصی واقعی باید به اقتصاد ورود کند/ همه فکر می کنند حل مشکلات به رفع تحریم گره خورده است

9:01 - 26 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۹۴۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: نائب رئیس کانون عالی کارفرمایان گفت: تصور اشتباهی است که فکر کنیم با رفع تحریم ها همه مشکلات اقتصادی حل می شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، محمد عطاردیان شامگاه روز گذشته (دوشنبه) در جمع فعالان اقتصادی، افزود: در حال حاضر تصور اشتباه همه افراد جامعه این است که اگر تحریم ها رفع شود مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر فکر اساسی برای رفع مشکلات اقتصادی صورت نگیرد، رفع تحریم یا عدم آن هیچ تاثیری بر حل مشکلات نخواهد گذاشت.

این نماینده کارفرمایی تصریح کرد: اگر خواهان این هستیم که مشکلات اقتصادی حل شود باید اقتصاد را به بخش خصوصی و مردم واگذار کنیم اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

عطاردیان افزود: یکی از دلایل اینکه برخی از طرح ها از جمله هدفمندی یارانه ها با شکست مواجه شده است، این است که از بخش خصوصی و مردم در تصمیم گیری ها استفاده نشده است.

نائب رئیس کانون عالی کارفرمایان گفت: دولت در هدفمندی یارانه و شناسایی نیازمندان واقعی می توانست از شورای محلی کمک بگیرد تا پول به جای هدر رفتن عادلانه توزیع می شد.

لزوم توجه ویژه به معضل کم آبی
وی با اشاره به اینکه کشور با مشکل جدی کم آبی روبرو است، اضافه کرد: در حال حاضر شاهد خشک شدن تالاب ها، دریاچه ها از جمله ارومیه هستیم و تا چند سال دیگر سدها نیز پر از نمک می شوند بنابراین برای معضل کم آبی باید فکر اساسی صورت گیرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *