بازدید رئیس کل دادگستری کرمان از تعدادی کارخانه‌ و واحد‌ صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان/ موحد: رسیدگی به مشکلات بیش از ۷۰ فعال و مجموعه اقتصادی در حوزه‌های قضایی/ برگزاری دوازده جلسه با ۲۳ دستور کار و ۵۰ مصوبه در ستاد حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی

9:22 - 17 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۸۰۹۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
موحد در بازدید از تعدادی کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی و تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، گفت: از زمان تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در مجموع مشکلات بالغ بر ۷۰ فعال یا مجموعه اقتصادی در ستاد و سایر حوزه‌های قضایی استان رسیدگی و حل و فصل شده است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه جمعی از معاونان دادگستری کرمان در راستای رفع موانع تولید از تعدادی از کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی و تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان که بیش هزار نفر کارگر در آن‌ها مشغول به کار هستند، بازدید کرد.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان در یک بازدید ۲ ساعته از خط تولید کارخانه ساخت لوازم خانگی (تلویزیون LED و یخچال فریزر)، کارخانه فولاد (تولید آهن اسفنجی) و خط تولید کارخانه تولید روغن خوراکی در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

در این بازدید مدیران عامل کارخانه‌ها، مهم‌ترین دغدغه و مشکلات خود را نقدینگی و تامین مواد اولیه، سرمایه در گردش، انتقال ارز و افزایش قیمت چند برابری مواد اولیه و عدم تناسب آن با افزایش قیمت محصول اعلام کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: بازدید مسئولان از واحد‌های تولیدی و گفت‌وگوی چهره به چهره با صاحبان صنعت در تصمیم گیری‌ها و اتخاذ تدابیر از سوی مدیران بسیار موثر و ارزشمند خواهد بود.

 
رسیدگی به مشکلات بیش از 70 فعال و مجموعه اقتصادی در حوزه های قضایی / ساماندهی شعب تخصصی امور اقتصادی در دادسرا‌ها و محاکم استان کرمان/ جلوگیری از تعطیلی خط تولید با حمایت های دستگاه قضایی
موحد در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۸ با تدبیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مزین به نام "رونق تولید" شده است، بیان کرد: سیستم قضایی استان کرمان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و در جهت رونق تولید، از فعالان بخش اقتصادی و تولیدکنندگان حمایت حقوقی و قضایی خواهد کرد و اجازه نخواهیم داد به علت مسائل حقوقی و قضایی چرخ تولید متوقف شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در تشریح عملکرد ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی کرمان اظهار داشت: این ستاد با هدف حمایت قضایی از فعالان اقتصادی در راستای رونق تولید و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور جلوگیری از تشکیل پرونده در دستگاه قضایی و کاهش ورودی‌ها تشکیل شده است.

رئیس شورای قضایی استان کرمان اعلام کرد: از زمان تشکیل این ستاد در دادگستری کرمان، دوازده جلسه با ۲۳ دستور کار و ۵۰ مصوبه با حضور مسئولان ارشد قضایی استان تشکیل که در مجموع مشکلات بالغ بر ۷۰ فعال یا مجموعه اقتصادی در ستاد و سایر حوزه‌های قضایی استان رسیدگی و حل و فصل شده است.

نماینده عالی دستگاه قضایی با بیان اینکه کارگروه فوق الذکر در سایر حوزه‌های قضایی استان کرمان با حضور روسا و دادستان‌ها تشکیل شده است، افزود: مسئولان قضایی طی این مدت در ۴۱ جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و در بیش از ۱۰۰ جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان شرکت نموده‌اند.

موحد خاطرنشان ساخت: ساماندهی شعب تخصصی امور اقتصادی در دادسرا‌ها و محاکم استان که در خصوص تخصصی شدن ارجاعات و تمرکز در امور و اختصاص ۴ شعبه ویژه در دادگاه‌های عمومی، حقوقی و تجدیدنظر مرکز استان جهت رسیدگی به دعاوی بانکی از جمله اقداماتی بوده که در این رابطه صورت پذیرفته است.

این مقام ارشد قضایی استان کرمان عنوان کرد: سازمان بازرسی استان چندین جلسه تعاملی و پیشگیری به جهت جلوگیری از بروز فساد در دستگاه‌های دولتی استان برگزار نموده است.

وی افزود: در راستای حل مشکلات بنگاه اقتصادی و کارگاه‌های تولیدی، مقامات قضایی دستورات متعددی در جهت رفع موانع حقوقی و قضایی فعالان اقتصادی صادر نموده‌اند که در بسیاری از موارد از تعطیلی خط تولید جلوگیری بعمل آمده است.

رسیدگی به مشکلات بیش از 70 فعال و مجموعه اقتصادی در حوزه های قضایی / ساماندهی شعب تخصصی امور اقتصادی در دادسرا‌ها و محاکم استان کرمان/ جلوگیری از تعطیلی خط تولید با حمایت های دستگاه قضایی
وی به تشکیل کمیته پیشگیری از مفاسد اقتصادی در دادسرای مرکز استان و سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت:کمیته‌ای تخصصی با حضور سازمان بازرسی، استانداری کرمان، سازمان مالیاتی استان و اتاق بازرگانی جهت رفع مشکلات مالیاتی بنگاه‌های اقتصادی تشکیل شده است.

موحد ادامه داد: کمیته‌ای تخصصی با حضور قضات محاکم حقوقی کرمان جهت پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه و ایجاد وحدت رویه جهت صدور احکام راجع به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اقتصادی تشکیل شده است.

رسیدگی به مشکلات بیش از 70 فعال و مجموعه اقتصادی در حوزه های قضایی / ساماندهی شعب تخصصی امور اقتصادی در دادسرا‌ها و محاکم استان کرمان/ جلوگیری از تعطیلی خط تولید با حمایت های دستگاه قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه گفت: طی این مدت قضات و مسئولان قضایی در شورای معادن استان و کارگروه‌ها حقوقی قضایی ذیل شورا حضور فعال داشته‌اند و استخراج و تنقیح قوانین حمایتی در جهت حمایت از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی مشروع که این امر با همکاری اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان انجام پذیرفته است.

وی راه اندازی واحد داوری اتاق بازرگانی و سایر اتاق‌های استان به منظور حل و فصل اختلافات فعالان عرصه اقتصادی را اقدام مهمی برشمرد و افزود: چندین نشست مشترک کاری فی ما بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با مقامات عالی رتبه استان جهت برنامه ریزی و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های پیشگیرانه جهت حل مشکلات جهت ایجاد فضای کسب و کار پایدار و مطمئن در حوزه‌های مالیات، بانک و بیمه برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در این رابطه کارگاه آموزشی تخصصی تحلیل آرای قضایی در خصوص عقود بانکی برای قضات محاکم حقوقی برگزار شده است.

گفتنی است، میزان تولید کارخانه‌های بازدید شده ۱۳۰ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی، ۴۰۰۰۰ تن روغن خوراکی در سال و ۷۰۰۰۰ تن آهن اسفنجی در سال است.
بیشتر بخوانید: 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *