برتری ایران مقابل آنگولا/ شاگردان شاهین‎طبع بالاخره بردند

14:29 - 15 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۷۶۳۰
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
تیم‌های ملی بسکتبال ایران و آنگولا در چارچوب رقابت‌های جام‌جهانی امروز «جمعه» به مصاف هم رفتند و در پایان تیم ایران به برتری دست یافت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ،  در چارچوب رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ تیم‌های ملی بسکتبال ایران و آنگولا از ساعت ۱۲:۳۰ امروز (جمعه) به مصاف هم رفتند و در پایان تیم ایران با نتیجه ۷۱ بر ۶۲ به برتری رسید.

تیم ملی بسکتبال کشور پس از قبول ۳ شکست در این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی در گروه بازنده‌ها قرار گرفت و امروز «جمعه» در نخستین دیدار خود در این مرحله به مصاف تیم ملی آنگولا رفت.

مهران شاهین‌طبع تیمش را با ترکیب اولیه حامد حدادی، صمد نیکخواه‌بهرامی، بهنام یخچالی، محمد حسن‌زاده و محمد جمشیدی به زمین فرستاد.

کوارتر اول: ۱۹- ۱۷ ایران

ابتدای کوارتر اول با برتری محسوس تیم ایران دنبال می‌شد و شاگردان شاهین‌طبع توانستند پنج امتیاز از تیم حریف پیش بیفتند. در ادامه چند اشتباه توسط بازیکنان ایران و کنار آن توپ ربایی‌های حریف، باعث شد آنگولا امتیازات عقب مانده را جبران کند. در این دیدار ملی‌پوشان ایران و آنگولا کمتر پرتاب‌های ۳ امتیازی استفاده کردند. 

آنگولایی‌ها در ادامه خطا‌های زیادی را مرتکب شدند که این امر برای تیم ایران فرصت خوبی در راستای کسب امتیاز به وجود آورد. صمد نیکخواه‌بهرامی در ادامه با کسب یک سبد ۳ امتیازی فاصله را برای نخستین بار به ۳ امتیاز رساند، اما بی‌دقتی در دفاع کار را به تساوی کشاند.

آنگولا برای نخستین بار در این مسابقه از ایران پیش افتاد، اما پرتاب ۲ امتیازی جمشیدی کار را دوباره به تساوی کشاند. در ادامه بی‌دقتی حسن‌زاده در پرتاب پنالتی باعث شد تا موقعیت خوب کسب امتیاز برای ایران از دست برود. در ادامه آنگولا با یک پرتاب ۳ امتیازی دوباره از ایران پیشی بگیرد.

بازی در فاصله ۴۲ ثانیه به پایان کوارتر نخست با نتیجه ۱۷ بر ۱۷ دنبال می‌شد و در حالی که ۵ ثانیه به پایان کوارتر اول زمان باقی مانده بود، تیم ایران صاحب ۳ پرتاب پنالتی توسط مشایخی شد و این بازیکن دو پرتابش گل شد تا آسمان خراشان ایرانی ۱۹ بر ۱۷ برنده کوارتر نخست شوند.

نتیجه دیدار ایران و آنگولا

کوارتر دوم: ۲۹ - ۲۸ آنگولا

نخستین سبد این کوارتر برای تیم ملی بسکتبال آنگولا بود. اشتباه در پرتاب و از دست دادن یک موقعیت خوب باعث شد تا کار ۲ تیم با نتیجه تساوی دنبال شود. نماینده آفریقا بهتر از ملی‌پوشان ایران بودند و توانستند یک امتیاز ارزشمند دیگر کسب کنند. 

سرمربی آمریکایی آنگولا که پس از پیش افتادن از ایران قصد نداشت جریان بازی را از دست بدهد؛ بلافاصله پس از امتیازی که توسط گرامی‌پور برای ایران به دست آمد، درخواست وقت استراحت کرد. پس از بازگشت به زمین آنگولا بلافاصله ۲ امتیاز گرفت.

مهران شاهین‌طبع در لحظات آخر درخواست وقت استراحت کرد. ملی‌پوشان کشورمان در آخرین لحظات این کوارتر فرصت داشتند از حریف پیشی بگیرند، اما پرتاب ۳ امتیازی ناموفق بازیکنان ایران به داخل سبد نرفت.

تیم ملی بسکتبال آنگولا در پایان این کوارتر ۱۲ بر ۹ به پیروزی رسید تا در مجموع بازی در پایان نیمه نخست ۲۹ بر ۲۸ پیروز به رختکن برود.

نتیجه دیدار ایران و آنگولا

کوارتر سوم: ۴۸ - ۴۵ ایران

ایران با کسب ۵ امتیاز شروع خوبی داشت و ۳۳ بر ۲۹ پیش افتاد اما محمد جمشیدی با اشتباهی که داشت باعث شد تا اختلاف دو تیم به ۲ امتیاز برسد.

صمد نیکخواه‌بهرامی که به خوبی بازی می‌کرد، در دفاع هم عالی بود. بازیکنان آنگولا هنگامی که با دفاع مستحکم زیر حلقه ایران رو به رو می‌شدند نمی‌توانستند به راحتی امتیاز بگیرند تا باعث شود بازیکنان ایران خیلی راحت امتیاز کسب کنند.

آنگولا در دقایق پایانی این کوارتر بازی بهتری را به نمایش گذاشت و توانستند ۴۵ بر ۴۴ پیش بیافتند.

پس از گل شدن یکی از پرتاب‌های مایک رستم‌پور و تساوی ۲ تیم، در حالی که دو تیم در امتیازات بسیاز نزدیک پیش می‌رفتند یک پرتاب به موقع سه امتیازی توسط کاپیتان تیم ملی باعث شد تا نتیجه ۴۸ بر ۴۵ شود تا شاگردان شاهین‌طبع این کوارتر را با سه امتیاز برتری به پایان برسانند.

نتیجه دیدار ایران و آنگولا

نتیجه دیدار ایران و آنگولا

کوارتر چهارم: ۷۱-۵۸ ایران
 
در حالی که ۸ دقیقه و ۵۸ ثانیه به پایان بازی مانده بود، ایران توانست با پرتاب سه امتیازی صمد نیکخواه برای نخستین بار در این بازی با اختلاف ۹ امتیازی از حریف آفریقایی خود پیش بیفتد.
 
با دو امتیاز یخچالی و مایک رستم‌پور، باعث شد ایران ۶۴ بر ۵۷ برنده از حریف جلو باشد. در حالی که کمتر از ۲ دقیقه به پایان بازی زمان باقی مانده بود، ۲پرتاب پنالتی مظفری، نتیجه را به ۶۷ بر ۵۷ به نفع ایران رساند تا اختلاف دو تیم به ۱۰ امتیاز برسد. صمد نیکخواه با یک فول - گل ایران را به امتیاز ۷۰ رساند تا سرمربی آمریکایی آنگولا درخواست تایم استراحت کند.
 
در پایان این دیدار با پیروزی ۷۱ بر ۶۲ تیم ایران به دست آمد تا شاگردان شاهین‌طبع نخستین پیروزی خود را در جام‌جهانی به دست بیاورند.
 
در پایان این دیدار نیکخواه‌بهرامی با کسب ۲۱ امتیاز، عنوان امتیاز آورترین و بهترین بازیکن ایران را به خود اختصاص داد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *