ذوب آهن اصفهان ۸۰ درصد قطعات و تجهیزات خود را بومی سازی کرده است

15:07 - 11 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۶۶۲۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن اصفهان ۸۰ درصد قطعات و تجهیزات خود را بومی سازی کرده است.

ذوب آهن اصفهان ۸۰ درصد قطعات و تجهیزات خود را بومی سازی کرده استبه گزارش گروه اقتصاد به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان منصور یزدی زاده در مراسم گشایش یازدهمین نمایشگاه بین المللی فولاد، متالوژی و ریخته گری گفت: ذوب آهن اصفهان ۸۰ درصد قطعات و تجهیزات خود را بومی سازی کرده است.

وی افزود: امیدوارم با برگزاری این نمایشگاه‌ها از جایگاه تولید کننده محصول، به صادر کننده تکنولوژی و تجهیزات فولاد ارتقا پیدا کنیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که اصفهان عمده فولاد کشور را تولید می‌کند و به یک استان استراتژیک در حوزه فولاد تبدیل شده است.

وی گفت: برنامه‌های توسعه ذوب آهن با جدیت در حال اجرا است و در آینده نزدیک به نتایج خوبی دست خواهیم یافت.

عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه نیز در این آیین به مشکل تامین مواد اولیه شرکت‌های فولادی اشاره نمود و گفت: ذوب آهن اصفهان، مهندسین بسیاری را آموزش داده است که در صنایع مختلف کشور منشا اثر هستند.

وی افزود: نابسامانی در بازار مواد اولیه و خام فروشی سنگ آهن باید اصلاح شود و این مشکل تامین مواد اولیه، تمام شرکت‌های فولادی را درگیر کرده است.

سیف الله امیری مدیر کل معاونت معدن وزارت صمت نیز در این آیین گفت: صادرات سنگ آهن توسط تولید کنندگان دولتی این مواد اولیه را ممنوع کردیم و با برنامه ریزی انجام شده، مشکل این واحد‌های تولیدی حل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ذوب آهن و فولاد مبارکه مشکل تامین مواد اولیه دارند که به دنبال حل آن هستیم و طبق دستور معاون اول ریئس جمهور اولویت ما در ابتدا تامین نیاز داخل است.

مدیر کل معاونت معدن وزارت صمت اظهار داشت: برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ نیاز به ۱۵۰ میلیون تن سنگ آهن داریم که اگر این موضوع ساماندهی نشود، تا ۱۰ سال آینده، وارد کننده سنگ آهن می‌شویم.

سیف اله امیری مدیرکل معاونت معدنی وزارت صمت، موفق رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت اصفهان و جمعی از مسئولین صنعت فولاد کشور از غرفه ذوب آهن اصفهان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد و ریخته گری بازدید کردند و با نیاز‌ها و دستاورد‌های این شرکت در حوزه بومی سازی آشنا شدند.

این مسئولین همچنین انواع ریل تولید شده در ذوب آهن اصفهان از جمله ریل UIC۶۰، ریل U۳۳، ریل UIC۵۴ و ریل S۴۹ را ازمشاهده نمودند و با توضیحات کارشناس این شرکت در جریان شیوه تولید و کیفیت این محصول قرار گرفتند.

شرکت مهندسی پویش ساخت ذوب آهن اصفهان نیز با حضور در این نمایشگاه، دستاورد‌های خود را در زمینه‌های مختلف در غرفه ذوب آهن ارائه نمود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *