خلاء تیم امید به شدت حس می‌شود/ نتیجه‌گیری در المپیک توکیو از ریو هم سخت‌تر است

10:45 - 11 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۶۳۸۱
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
بهزاد خداداد پیشکسوت تکواندوی ایران گفت: با توجه به پیشرفت تیم‌ها و برنامه‌ریزی که در کار آنها میبینم، نتیجه‌گیری در المپیک توکیو از ریو هم سخت‌تر است.

بهزاد خداداد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، با اشاره به عملکرد قابل قبول تیم‌های رده‌های سنی پایه تکواندو در رقابت‌های مختلف اظهار داشت: نونهالان تکواندوی ایران در رقابت‌های بین‌المللی خوش درخشیدند و این موضوع باعث خوشحالی است. البته در بخش دختران عملکرد تیم ایران خیلی بهتر بود و باید این موضوع را به فال نیک گرفت، اما نکته مهم حفظ این سرمایه‌های تکواندو است. در سالیان گذشته چهره‌های زیادی در رده‌های سنی پایه داشتیم که با یک مدال نوجوانان یا جوانان از دنیای قهرمانی کنار رفتند و کسی خبری از آنها ندارد.

وی در واکنش به این سوال که چرا در تکواندوی ایران تیمی به عنوان تیم امید نداریم، گفت: تیم ملی ایران در برهه‌ای از زمان قهرمان جهان شد که تیم امید داشتیم و یک پشتوانه اصلی برای بزرگسالان وجود داشت. باید بپذیریم فاصله زیادی بین هوگوپوشان نوجوانان و جوانان با بزرگسالان وجود دارد و داشتن تیم امید این فاصله را از بین می‌برد. اگر بتوانیم از تیم‌های حاضر در لیگ بخواهیم در رده سنی امید هم تیم‌داری کنند، خیلی از مشکلات حل خواهد شد و در مجموع حلاء تیم امید به شدت حس می‌شود.

پیشکسوت تکواندو در خصوص اینکه تکواندوی ایران چند نماینده در المپیک ۲۰۲۰ خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به شناختی که از تکواندوکاران دارم و طبق روند کسب سهمیه المپیک فکر می‌کنم در بخش مردان ۲ سهمیه و در بانوان هم یک سهمیه (از طریق رقابت‌های قاره‌ای) کسب می‌کنیم. البته روند کسب سهمیه از طریق رنکینگ سختی‌های خاص خودش را دارد و هیچ ورزشکاری نمی‌تواند ۱۲ ماه سال را در اوج باشد و در تمام رقابت‌ها بدرخشد.

خداداد در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه گرفتن در توکیو به مراتب از المپیک ریو سخت‌تر است، چون اکثر تیم‌ها با برنامه کار خود را پیش می‌برند و واقعا کسب مدال در المپیک ۲۰۲۰ کار بسیار دشواری است. امیدوارم تکواندوکاران ایران در توکیو بهترین نتیجه را بگیرند، اما کار دشواری پیش روی شاگردان عسکری و کمرانی خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *