رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مبارزه با فساد، قصه یک قوه نیست/سرنوشت نظام و انقلاب به مبارزه با فساد گره خورده است

13:47 - 08 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۵۶۷۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: قصه مبارزه با فساد، قصه یک قوه نیست، سلامت نظام اداری کشور در نهایت به سود نظام اسلامی و به سود هر سه قوه حواهد بود.
بدون تیتربه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ؛ آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران، گفت:گرامی می‌داریم یاد شهدا را از جمله شیهد رئیسعلی دلواری بوشهری که در مبارزه با نیرو‌های استعمارگر انگلیس و در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۲۹۴ به شهادت رسید.

وی افزود: همچنین گرامی می‌داریم یاد و خاطره اولین دادستان انقلاب اسلامی شهید گرامی آیت الله قدوسی و سرتیپ شهید وحید دستجردی که توسط منافقین به شهادت رسیدند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه تاکید کرد: آرام آرام به استقبال جشن عاطفه‌ها می‌رویم که نیکوکاری ارزشمندی است و پیش از آغاز هر سال تحصیلی این نیکوکاری به دست نیازمندان می‌رسد.

خطیب نماز جمعه تهران در آستانه ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین تاکید کرد: امسال ۱۳۸۰ سال از داغ ابا عبدالله الحسین می‌گذرد. داغ حسین (ع) خاموش شدنی نیست. بحمدلله کشور ما با تمام شکوه به استقبال برپایی عزای حسینی می‌رود چرا که ما مدیون حسین هستیم. ما آزادی امان، نهضتمان را مدیون ابا عبدالله الحسین هستیم.

وی افزود: در این ۱۳۸۰ سال از یزید گرفته تا دیگر جلادان قصد داشتند این چراغ را خاموش کنند که نتوانستند. بحمدالله عزیز فاطمه زنده است و تا ابدیت زنده خواهد بود.

آیت الله احمد خاتمی با ذکر توصیه‌هایی به بانیان، خطبا و مداحان عزای حسینی بیان داشت: بنده به این عزیزان می‌گویم که به این عزداری نگاه یک سرمایه داشته باشند سرمایه‌ای که دین ما را نگه داشته است همچنین مداحان اشعارشان را پر کنند از فرهنگ حسینی چرا که عزاداری اباعبدالله الحسین یک سرمایه نفیس است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دهه اول محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: روح نهضت ابا عبدالله همین غیرت دینی است و همین غیرت دینی هم تجسم یافته در فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه فرضیه امر به معرو ف و نهی از منکر یک نوع نظارت عمومی است بیان داشت: اگر مردم در عرصه‌های مختلف در صحنه باشند جلوی مفاسد و فساد گرفته می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه شعار علیه فساد امری درست است گفت: مبارزه با فساد با احیا فریضه امر به معروف و نهی از منکر ممکن است.

خطیب نماز جمعه تهران  افزود: ما نباید معروف‌ها را محدود به معروف به فردی کنیم. همچنین ما نباید منکر‌ها را محدود به منکر‌های فردی کنیم؛ چرا که منکر‌های سیاسی هم منکر است، ناامید کردن مردم از انقلاب هم منکر است و از منکر‌های بزرگ است.

وی افزود: منکر‌های اقتصادی اعم از اختلاس‌ها، گرانی‌های افسارگسیخته هم از منکر‌های بزرگ است لذا ما باید معروف‌ها و منکر‌ها را در همه عرصه‌ها به طور گسترده ببینیم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه از مهمترین معروف‌ها قانون مداری است تاکید کرد: حتی این مسئله در عرصه امر به معروف و نهی از منکر هم کسی حق شکستن قانون و عبور از قانون را ندارد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ا مر به معروف مرادف با خشونت نیست و مرادف با مهر است بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر مرادف با تدبیر است.
 
وی در ادامه با اشاره به مسئله مبارزه با فساد گفت: مبارزه با فساد چه در عرصه ساختاری و چه در عرصه اجرایی یک ضرورت است و سرنوشت نظام و انقلاب به آن گره خورده است.
 
خطیب نماز جمعه تهران با ذکر اظهاراتی از شهید بهشتی در باب مبارزه با فساد در زمان رژیم طاغوت اظهار داشت: شهید بهشتی در سال ۵۸ می گفتند از مهم‌ترین عوامل سقوط رژیم شاه فساد نظام اداری بود ؛ عزیز من حالا که به حمدالله قوه قضائیه عزم خود را جزم کرده و قوی وارد میدان شده است باید به آن خسته نباشید بگویید، باید آن‌ها را کمک کنید و تائیدشان کنید.
 
آیت‌الله سید احمد خاتمی تاکید کرد: قصه مبارزه با فساد، قصه یک قوه نیست، سلامت نظام اداری کشور در نهایت به سود نظام اسلامی و به سود هر سه قوه خواهد بود.
 
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به شهادت دو شهید وفادار نظام اسلامی شهید رجایی و شهید باهنر گفت: این شهیدان شهیدانی مخلص، وفادار و خستگی ناپذیر بودند لذا به همین مناسبت امروز را روز مبارزه با تروریسم نامیده اند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ایران قربانی تروریسم است گفت: ۱۷ هزار شهید ما، شهید مبارزه در راه ترور هستند شهیدانی که به دست منافقین سیاه دل به شهادت رسیدند بنابر این در عرصه مبارزه با تروریسم ایران مدعی و جلودار است.

وی با بیان اینکه آمریکا به اعتراف خود تروریسم پرور است، گفت: در تبلیغات انتخاباتی آمریکا همه شنیدند که ترامپ به وزیر خارجه اسبق آمریکا خانم کلینتون گفت که شما داعش را درست کردید؛ لذا حقیقت هم همین است. طالبان را هم آمریکا درست کرده است. در حال حاضر تمام گروه‌های تروریستی به نوعی به آمریکا متصل هستند بنابر این شرم آور است که آمریکایی‌ها دم از مبارزه با تروریسم می‌زنند. همچنین سازمان جهنمی منافقین با این همه ترور‌ها کور از لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا جدا شده است بنابر این اگر دنیا می‌خواهد تاریخچه تروریسم را بفهمد باید بداند دولت آمریکا در صدر تروریست‌های دولتی دنیا قرار دارد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه آمریکایی‌ها ادبیاتشان بدین نحو است که در دنیا غیرتمندان با شرف را تروریسم نام بگذارد، گفت: حزب الله لبنان غیرتمندان با شرفی هستند که از وطنشان دفاع می‌کنند، در حالی است که آمریکا بر آن‌ها نام تروریسم گذاشته است یا اینکه آمریکا انصار حزب الله، حشد الشعبی عراق و یا مبارزان فلسطینی را تروریسم می‌نامد که این خود نوعی تروریسم فکری است و این تحریف است چرا که این افراد و گرو‌ها تروریسم نیستند و افراد باشرفی هستند که از خاک خود و از ارزش‌ها دفاع می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی ضمن گرامیداشت هفته دولت تأکید کرد: ابتدا هفته دولت را به دولتمردان تبریک می‌گوییم. دولتمردان در هفته گذشته هفته پر کاری را پشت سر گذاشتند و پروژه‌هایی را افتتاح و کلنگ زدند.

وی با ذکر سه نکته به دولتمردان گفت: جامعه نمونه قرآنی سه ویژگی دارد؛ امنیت، آرامش و رفاه مناسب. این سه ویژگی از جمله ویژگی‌های جامعه اسلامی است لذا برای رسیدن به این جامعه رهنمود‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری به دولتمردان سرمایه خوبی است علی الخصوص رهنمود‌هایی که مقام معظم رهبری امسال به دولتمردان گفتند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه قانون اساسی ما ظرفیت بسیار خوبی برای اداره کشور دارد گفت: دولتمردانی که بر سر کار آمدند با همین قانون اساسی کشور را اداره کردند و با همین قانون اساسی می‌شود کشور را اداره کرد لذا این جمله‌ای که حضرت آقا فرمودند «حاشیه سازی نشود، معطل حاشیه‌ها نشوید» انتظار می‌رود برخلاف این اظهارات حاشیه‌ای درست نشود چرا که با همین قانون اساسی می‌شود مملکت را به خوبی اداره کرد.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به مسئله مذاکره با آمریکا تاکید کرد: مقام معظم رهبری قاطعانه در این زمینه فرمودند هیچ گونه مذاکره‌ای با آمریکا صورت نخواهد گرفت چه در متن سازمان ملل و چه در حاشیه سازمان ملل؛ لذا خوشبختانه همه مسئولین هم این مطلب را عنوان کردند.

وی با بیان اینکه مذاکره با عهد شکنان نابخردی است گفت: ما همراه با همان جمله که رئیس جمهور عنوان کردند مذاکره با عهدشکنان دیوانگی است می‌گوییم ما دیوانه نیستیم تا با شما مذاکره کنیم چرا که مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مذاکره در شرایط مساوی معنا دارد گفت: اینکه طرف مقابل در صدد این باشد که هر چه می‌گوید چشم بشنود این مذاکره نیست و اسم آن سلطه است و این سلطه را ۴۰ است که مردم عزیز ما نپذیرفتند و نخواهند پذیرفت.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مذاکره تحت هر گونه فشار مذاکره نیست، اظهار داشت: مذاکره تحت فشار به معنای تسلیم است و ملت عاشورایی ملت هیهات من الذله است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مسئولین باید به گونه‌ای حرف بزنند که دشمن از آن سوژه بیرون نیاورد، گفت: چرا برخی جوری حرف می‌زنند که دشمن بهانه از حرفشان بگیرد لذا این انتظار از مسئولان می‌رود که در این زمینه تدبیر دیگری بیاندیشند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها علی الخصوص ترامپ نیاز به مذاکره با ایران دارد گفت: در حال حاضر زمان زمان انتخابات آمریکا است و ترامپ می‌کوشد در این انتخابات به شکل قهرمانانه بگوید که ایران را پای مذاکره نشانده است. حضرت آقا در این زمینه فرمودند وقتی مذاکره تلفنی چند ثانیه‌ای بین آقای رئیس جمهور و اوباما انجام شد آن‌ها جشن می‌گرفتند لذا ما نیاز به مذاکره نداریم و آن‌ها هستند که نیاز به مذاکره دارند و در شرایط کنونی و با این روشی که آمریکایی‌ها و علی الخصوص ترامپ دارد باید این آروز را به گور ببرند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مردم و مسئولین به خوبی متوجه شده‌اند که آمریکا و اروپا سر وته یک کرباس هستند، گفت: مردم فهمیده اند که نباید دل به آمریکا و اروپا ببندند و باید به خدا اعتماد کنند و تکیه بر ظرفیت خود داشته باشند.
 
آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به مسائل منطقه‌ای گفت: شاهد حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به لبنان و عراق هستیم. این حمله نشان داد که خوی رژیم صهیونیستی خوی تجاوزگری است و تا رژیم صهیونیستی هست تجاوزگری هم هست؛ لذا راه درست همان است که امام فرمود: اسرائیل باید از بین برود.

خطیب نماز جمعه تهران بیان داشت:همچنین مدت ۲۰ روز است که مسلمانان کشمیر تحت فشار دولت هند قرار دارند، از دولت هند انتظار می‌رود سیاستی منصفانه در قبال مردم کشمیر در پیش بگیرند و به مردم مسلمان منطقه زور نگویند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *