برگزاری نشست معارفه شورایاران در مناطق مختلف پایتخت/ تلاش برای بیمه کردن مدیران محله

12:52 - 24 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۵۴۲
خبرگزاری میزان: نائب رئیس شورای شهر تهران با بیان این که نشست معارفه شورایاران در مناطق مختلف پایتخت برگزار شده است، از تلاش شهرداری برای بیمه کردن مدیران محله خبر داد.
برگزاری نشست معارفه شورایاران در مناطق مختلف پایتخت/ از تلاش شهرداری برای بیمه کردن مدیران محلهمرتضی طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اعلام خبر برگزاری نشست معارفه شورایاران در مناطق مختلف پایتخت خاطرنشان کرد: مرحله دوم انتخابات شورایاری ها در این هفته برگزار می شود که در این انتخابات داخلی اعضای هیئت مدیره شورایاری ها انتخاب خواهند شد.

وی با بیان این که برخی از اعضای شورای شهر نسبت به وجود تبعیض در بین مدیران محله منتقد هستند، ادامه داد: بنده وجود ایرادهایی را در این خصوص قبول دارم، اما وجود تبعیض در این ساختار را نمی پذیرم.

نائب رئیس شورای شهر تهران با بیان این که ساختار مدیریت محله مردمی است، عنوان کرد: در نتیجه این ساختار هیچ ارتباط اداری با شهرداری ندارند، اما خواستار این هستند که شهرداری آنها را بیمه کند.

طلایی با تاکید بر این که شهرداری به دنبال راهکاری برای بیمه کردن مدیران محله است، اظهار کرد: در این میان برخی از این افراد بیمه شده اند و برخی هنوز بیمه نیستند. این موضوع منجر به انتقاد آن دسته از افرادی شده است که در انتظار بیمه هستند که با گذر زمان مرتفع می شود.

طلایی در پایان تاکید کرد: این در حالی است که طبق قانون شهرداری هیچ الزامی در بیمه کردن این افرا ندارد.

گفتنی است پیش از این محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در جلسه علنی نسبت به وجود تبعیض در ساختار شورایاری ها انتقاد کرده و گفته بود که در مدیریت محله بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی به این ساختار واگذار شده است و طبق ضوابط داشتن هر گونه رابطه استخدامی ممنوع است. اما متاسفانه با دوگانگی در این ساختار روبه‌رو هستیم، زیرا برخی افراد بیمه هستند و برخی دیگر از این امکان بهره‌مند نشده‌اند. از سوی دیگر حقوق این افراد نیز از 50 هزار تومان تا یک میلیون تومان متغیر است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *