محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته/هدف قیام عاشورا «امر به معروف و نهی از منکر» بود

15:00 - 18 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۵۳۳۱
کارشناس علوم قرآنی گفت: «امام حسین (ع)» بار‌ها در مسیر مکه به کربلا بار‌ها تأکید کردند که نه‌ تنها من بلکه هر کس که حقانیت اسلام را بداند با حکومت یزید بیعت نخواهد کرد و تسلیم ارعاب و تهدید نخواهد شد. قیام عاشورا درسی بزرگ برای حق‌طلبان بوده تا در مقابل ظلم و زور نادانان سر فرود نیاورند.

محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته/مهدی شریعتی تبار کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی پیرامون بهترین و گویاترین استدلال برای چرایی قیام عاشورا گفت: هیچ بیان و زبانی گویاتر از بیان خود «سیدالشهداء(ع)» در خصوص چرایی قیام عاشورا وجود ندارد، ایشان بیان کردند من از روی هوا و هوس اقدام به خروج از مکه و قیام عاشورا نکردم من هدفی جز اصلاح امور امت اسلام و «اجرای امر به معرف و نهی از منکر» ندارم.

این کارشناس علوم قرآنی اظهار کرد: خروج اسلام از مسیر اصلی به علت رواج افکار و اعمال نادرست حاکمانی همچون معاویه و یزید بود که بستر را برای نابود کردن اسلام فراهم می‌کردند، لذا تنها قیام «امام حسین (ع)» بود که می‌توانست به‌عنوان یک مانع محسوب شود. این امام بزرگوار تنها دو راه برای نجات اسلام از ورطه نابودی پیش رو داشتند. راه اول تشکیل حکومت اسلامی و راه دوم شهادت «سیدالشهداء (ع)» بود که اثبات حقانیت دین اسلام امکان‌پذیر می‌شد، با این‌ حال «سیدالشهداء (ع)» برای هر دو تصمیم آمادگی داشتند.

شریعتی تبار در خصوص ارزش های «قیام عاشورا» تأکید کرد: «امام حسین (ع)» در مسیر مکه به کربلا بار‌ها تأکید کردند که نه تن‌ها من بلکه هر کس که حقانیت اسلام را بداند با حکومت دیکتاتوری یزید بیعت نخواهد کرد و تسلیم ارعاب و تهدید نخواهد شد. قیام عاشورا درسی بزرگ برای حق‌طلبان بوده تا در مقابل ظلم و زور نادانان سر فرود نیاورند.

وی خاطرنشان کرد: هدف «امام حسین (ع)» خون دادن و شهید شدن و اسارت «اهل‌بیت(ع)» نبود بلکه هدفی والا و با ارزش داشتند، ایشان تلاش کردند تا حقیقت دین اسلام را آنگونه که «پیامبر اکرم(ص)» عرضه کردند مطرح کنند، حقیقتی که طی سالها حکومت حاکمان نادان، مخدوش شده بود. «امام حسین(ع) »مردانه ایستادند و مبارزه کردند و شهادت وسیله‌ای بود برای اصلاح و بیمه دین اسلام که محقق شد. «امام خمینی (ره)» نیز در مورد قیام عاشورا و ماه محرم همواره تأکید داشتند و ایشان فرمودند؛ خون «سیدالشهدا (ع)» بود که اسلام را زنده کرد این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *