رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هویت بخشیدن به شیعه‌ی لبنان، معرفی رژیم صهیونیست به‌عنوان «شرّ مطلق» و همکاری با عناصر مبارز ایرانی از علاّمه سیدموسی صدر شخصیتی همه‌جانبه پدید آورده بود

6:00 - 09 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۵۲۵۳
وحدت و هویت بخشیدن به شیعه‌ی لبنان ... و صراحت در معرفی رژیم غاصب صهیونیست به‌عنوان «شرّ مطلق» ... و همکاری با عناصر مبارز ایرانی در مدتی طولانی، از علاّمه سیدموسی صدر که فرزند حوزه‌ی علمیه‌ی قم و بازمانده‌ی یکی از خاندان‌های بزرگ علمی در جهان تشیع است، شخصیتی همه‌جانبه پدید آورده بود.

//به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از KHAMENEI.IR، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۷۸ پیامی به کنگره بزرگداشت علاّمه سیدموسی صدر، صادر کردند.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

گرامی‌داشت عالم فرزانه و اندیشمند پیشرو، علاّمه سیدموسی صدر که اکنون به همت شما حضار محترم صورت می‌گیرد، اقدامی پسندیده و دیرهنگام است که شاید بتواند قدردانی و سپاس به‌جایی محسوب شود از بخشی از خدمات بزرگی که آن عالم مبتکر و پرنشاط در مدتی نزدیک به بیست سال در صحنه‌ی اجتماعی و سیاسی لبنان به شیعه و به لبنان تقدیم کرد.

وحدت و هویت بخشیدن به شیعه‌ی لبنان و ایجاد هم‌زیستی و احترام متقابل میان پیروان ادیان و طوائف سیاسی در آن کشور از سویی و صراحت در معرفی رژیم غاصب صهیونیست به‌عنوان «شرّ مطلق» و اعلام حرمت همکاری با آن از سوی دیگر و بالاخره ابراز ارادت و صمیمت نسبت به رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، چه در عرصه‌ی فرهنگی و نوشتاری و چه با همکاری با عناصر مبارز ایرانی در مدتی طولانی، از این عالم بزرگوار که فرزند حوزه‌ی علمیه‌ی قم و بازمانده‌ی یکی از خاندان‌های بزرگ علمی در جهان تشیع است، شخصیتی همه‌جانبه پدید آورده بود و چنین بود که امام راحل بزرگوار ما دلبستگی و تکریم خود به این شخصیت معزّز را از اوائل پیروزی انقلاب با بیانات گوناگون ابراز داشتند.
یقیناً محروم شدن صحنه‌ی لبنان از حضور چنین عنصر ممتاز و ارزشمندی، یک خسارت بزرگ بوده و هست که متأسفانه عکس‌العمل مناسب خود را از سوی مدعیان طرفداری از حقوق بشر دریافت نکرده و امیدواریم بیخبری‌ها در این قضیه با همت صاحبان همت و مسؤولیت، پایان یابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *