عمو پورنگ ساکن "محله گل و بلبل" شد

16:44 - 23 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۴۶۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: سري جديد برنامه "عمو پورنگ" همزمان با ماه مبارك رمضان و با بازي داريوش فرضيايي،‌ بهنوش بختياري، ‌نادر سليماني، حديث فولادوند و امير نوري روي آنتن شبكه دو مي‌رود.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ،‌ "پورنگ و قصه‌هاي محله گل و بلبل" به تهيه كنندگي مسلم آقاجانزاده و كارگرداني احمد درويش علي پور، ویژه برنامه گروه كودك و نوجوان شبكه دو است كه در روزهاي ماه مبارك رمضان از ساعت 19 پخش مي شود.
 
برنامه" عمو پورنگ" بر خلاف سري هاي گذشته كه به صورت استوديويي با حضور كودكان و نوجوانان اجرا مي‌شد،‌ اين بار ساختاري نمايشي دارد و همه ماجراهاي آن در يك محله خيالي متشكل از خانه ها، خيابان ها، كوچه ها، مغازه ها و شهرونداني كه هر كدام دغدغه هاي متفاوتي دارند، پيگيري مي‌شوند.
 
در اين محله خيالي، داريوش فرضيايي،‌‌ بهنوش بختياري،‌ نادر سليماني، حديث فولادوند،‌ امير نوري،‌ امير محمد متقيان،‌ امير سهيلي، نعيمه نظام دوست، ابراهيم شفيعي،‌ آرش ميراحمدي، عرفان برزين و حميد كاشاني به ترتيب در نقش هاي  عموپورنگ‌، خانم ميوه فروش،‌ نانواي محل،‌ كتابفروش سيار،‌گل فروش محل،‌ گلدون خان، بلبل خان، ‌مادر عموپورنگ،‌ پدر عموپورنگ، شاگرد نانوا،‌ بچه مردم و قلهك بازي مي كنند.
 
سري جديد برنامه پورنگ به موضوعات اجتماعي مثل آداب و مراعات­هاي اخلاقي، روحيه پهلواني و كمك به همنوع، فرهنگ شهر نشيني و مطالعه و كتابخواني  توجه ويژه اي دارد و با تدارك روايت هاي جذاب و رواني مي كوشد رفتارهای اجتماعی درست را به كودكان بياموزد.
 
دكور "پورنگ و قصه هاي محله گل و بلبل" با استفاده از مولفه هاي معماري ايراني _ اسلامي و در مساحتي بالغ بر1هزار و 100 متر مربع ساخته شده و براي نخستين بار در آن شاهد  بازسازي فضاي "زورخانه" در يك مجموعه تلويزيوني مخصوص كودكان خواهيم بود.    
 
توجه به گويش هاي شيرين اقوام ايراني، انتقاد از سبك زندگي ديجيتالي ، ارائه راهكارهاي اصلاح شيوه مصرف و توجه به پوششهاي محلي با هدف ترويج سبك زندگي اسلامي در ايران از ديگر مسائلي است كه در  اين مجموعه تلويزيوني به آنها پرداخته خواهد شد.
 
"پورنگ و قصه هاي محله گل و بلبل" هر روز از ساعت 19 روي آنتن شبكه دو مي رود و ساعت 10 روز آينده تكرار خواهد شد. 




زهرا
|
-
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
0
0
مثل همیشه عالی
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *